واتانابه از طریق ایمیل به اشتراک گذاشت: “لایه بندی از لباس های کلاسیک ژاپنی الهام گرفته شده است.” از لایه بندی رنگ های مختلف برای بیان مناظر طبیعی بهار و تابستان استفاده شده است. لایه بندی تخصصی یکی از تکنیک های خاص او است که ریشه در شیوه سنتی پوشیدن کیمونو دارد، اگرچه رویکرد او چیزی جز تاریخی است. ظاهری را در نظر بگیرید که با یک پیراهن نیلی شروع شد – فقط دکمه بالایی آن نمایان بود – که زیر یک کت نخی سفید کلاهدار پوشیده شده بود، که خودش زیر یک کت شلوار آبی با جیب های وصله ای پوشیده شده بود، و در کمر با یک کمربند چرمی بسته شده بود. یا روشی که یک چوگان کرم و شلوارهای همسان با یک ژاکت چاپی که به دور کمر بسته شده بود، با یک کمربند چرمی قرمز که در بالای آن بسته شده بود، جلوه ای مدرن را از کمربند اوبی سنتی ایجاد می کرد.
واتانابه برای مردان و زنان لباس میسازد، اما در باند فرودگاه این تمایز کاملاً بیربط به نظر میرسد. اینجا افرادی بودند که لباسهای فوقالعاده زیبا میپوشیدند، با متانت راه میرفتند، با سهولت بینظیر خود را حمل میکردند، دستهایشان را در جیب پنهانی فرو میکردند. یک نیم ژاکت در اینجا، یک جلیقه تونیک که روی پیراهن و شلوار همسان قرار گرفته است – پارچهها به آرامی در اطراف بدن آنها جریان مییابند که در موزه کیوسرا قدم میزنند. آنها حس مدینه فاضله را برانگیختند. حتی از طریق صفحه نمایش کامپیوتر، روشی که کت قرمز مایل به قرمز که نمایش را بسته بود به آرامی پشت مدل می چرخید، کافی بود تا نفس آدم را بند بیاورد.
منبع
نمایش بهاره Rainmaker با موسیقیدان و آهنگساز الکترونیکی Eiko Ishibashi که در مقابل یک پیانو در داخل موزه هنر Kyocera کیوتو ایستاده بود، با پوشیدن یک تونیک نیروی دریایی روی یک شلوار پشتی افتتاح شد. بلافاصله پس از اینکه او شروع به بازی کرد، اولین مدل از پلهها پشت سرش بیرون آمد، با یک ژاکت گشاد و شلوار همسان به رنگ خاکستری پررنگ که چند ثانیه دور از تهرنگهای توتدارش غلبه میکرد. در زیر، یک تونیک سرمه ای دکمه ها را تا نیمه بسته شده بود تا مدل بتواند یک دست خود را در جیب سمت راست قرار دهد، در این فرآیند یک کمربند چرمی حلقه شده روی خودش ظاهر می شود و کمربند اضافی آویزان می شود. موهای این مدل وسط باز بود و یک گوشواره تکی از گوش چپ آویزان بود.
پارچههای چاپ شده همکاری با MILESTONES بود، که خود پروژهای مشترک بین کارخانه نساجی صدها ساله هوسو (تأسیس شده در سال 1688) و دانشگاه هنر کیوتو است که بیش از 20000 طرح کیمونو و اوبی را بایگانی و تجزیه و تحلیل کرده است. واتانابه از نمایشگاه MILESTONES بازدید کرد و “در نگاه اول عاشق” چاپ یک طاووس شد که او دوباره میکس کرد. واتانابه افزود: «این ظاهری بدیع و آرام داشت. “برای تصویر این فصل عالی بود.” یک همکاری غیرمنتظره تر به شکل یک «ژاکت کابوی» رانگلر بود. این بر اساس ژاکت “11MJZ” این برچسب است که طراح آن را “شاهکار لباس” توصیف کرد.
اگر به نظر می رسد که این توصیف بیش از حد مفصل است، فقط به این دلیل است که این میزان توجهی است که کوهیچی واتانابه به لباس هایش می دهد. این پالت عمدتاً از سایههای مشکی و سرمهای (ژاکتی با دکمههای قورباغهای که هر دو سایه را با هم ترکیب میکردند کاملاً برجسته بود) و همچنین سبز، کرم و قرمز تشکیل میشد که روی هم قرار میگرفتند تا حس عمق را ایجاد کنند. لباسهایی که نمیتوان به آن فکر کرد، عمق پوشنده را نیز منعکس میکند.