قطعه مقاومت مجموعه یک بادگیر بادگیر در فلز نقره ای بود که شبیه پتوهای حرارتی یا فویل آلومینیومی بود. (طراح دوست دارد اشیاء روزمره، “مانند چیزهایی که در اطراف شما هستند” را در کار خود بگنجاند.) برخلاف مصنوعی بودن عمدی ظاهر اول، چند ژاکت کش بافی دستی بزرگ و همچنین جین های نقاشی شده با دست وجود داشت. به کیفیت تقریباً مشابه اشعه ایکس دست یافت. این چاپ های تکمیل شده با استفاده از صفحه ابریشم خالی ساخته شده اند. اگر بافتنیها حسی خانگی به مجموعه اضافه میکردند، جین به Baumeister اجازه میداد تا با کاردستی درگیر شود. به دلیل نحوه ساخت آنها، این قطعات منحصربهفرد خواهند بود، و همچنین برداشت «تصویر بزرگ» طراح از مد به طور کلی.
باومایستر همچنین رابطه عاشقانه خود را با شکل های دایره ای ادامه داد و از فوم برای ایجاد اشکال حلقه استفاده کرد. تکه های پلیسه وصله کاری شده نوعی بافت در داخل بافت ایجاد کرده و با دقت زیادی مهندسی شده اند. شکل دقیق و نازک بودن لباسها و لباسهای «تخت» باومایستر، به نظر میرسید که آنها را با لباسهای کاغذی که به زودی در موزه هنر و طراحی (MAD) نیویورک به نمایش گذاشته میشوند، پسرعمویی کرده است.
قابل توجه ترین مورد اضافه شده به کارنامه باومایستر، برداشت او از لباس بیرونی فنی بود. جداره های نایلونی مشکی با جیب های ابعادی اغراق آمیز در اشکالی بودند که از بزرگ تا بزرگتر متغیر بودند (برای دومی به 57 نگاه کنید). اینها عنصری از عملکرد غیرمنتظره را به مجموعه اضافه کردند که طعنه آمیز بود. طبیعت از دریچه یک شهرنشین دیده می شود. این طراح خاطرنشان کرد: ما تقریباً بیش از درختان در نیویورک یا شهرهای بزرگ، چوب های لایه ای در اطراف خود داریم. تخته سه لا الهامبخش چاپ، پارچههای طرحدار چوب (نه موآر) و قطعات لحافی بود. (اینها شامل یک قلب با حروف اول طراح است که ممکن است روی درخت حک شده ببینید). برای ایجاد شکل ظاهر سوم از تخته سه لا واقعی استفاده شد.
شکل ها و حجم ها موضوع آثار ملیتا باومایستر هستند و در پاسخ به مضامین فصلی شکل می گیرند و تغییر می کنند. مجموعه پاییز یک مراقبه گاهی طنزآمیز درباره «طبیعت افراطی» بود. طراح از طریق شریک زندگیاش، دوچرخهسوار دوردستی که در تور طاقتفرسا، که کوههای راکی را طی میکند، به موضوع رسید. باومایستر گفت: همانطور که ورزشکاران در امتداد تقسیمات قاره ای سوار می شوند، انواع مختلف زمین “انواع چالش های طبیعی را ایجاد می کند … و یکی از آنها خرس ها و حیوانات دیگری هستند که باید مراقب آنها باشید.” این خطر الهام بخش ظاهر مبهم “تدی” Baumeister، و همچنین راحتی موجودات کوچکتر به شکل کفش های خزدار و حمل خرس هایی است که به کیف های حمل و نقل تبدیل می شوند. همچنین شلوارهای ساق دوچرخهسواری با حلقههای جناغ سینه وجود داشت (طراح گفت که کمی پیچیدگی اضافه میکرد)، اما در غیر این صورت بقیه مجموعه برداشتی انتزاعیتر از موضوعی بود که برند را به سمتهای جدیدی سوق داد.