این جمعه سیاه، به ویدیوهای حمل و نقل «نه» بگویید

در حالی که من می‌توانستم بیشتر تعداد کلماتم و زمان صفحه نمایش شما را صرف گسترش اثرات مخرب حمل‌ونقل کنم (همه آن بسته‌بندی و حمل و نقل بی‌فایده برای اقلامی که می‌خرید و برمی‌گردانید؟)، ترجیح می‌دهم از زمان با هم برای بحث کردن به نفع استفاده کنیم. خریداری کردن کمتر و بهتر. به هر حال، چرا در زمانی که ما قرار است در خرید خود معقول تر شویم، حمل و نقل در حال افزایش است؟

ما به نوعی از کلیپ های دوست داشتنی “Sephora Haul 🙂 تلاش بر روی محصولات جدید مورد علاقه من” به “بزرگ” مشکوک تبدیل شده ایم. [insert fast fashion brand here] TRY ON HAUL / AD» پست‌ها (البته «تبلیغ» برای «تبلیغ»).

هر نوامبر، ماریا کری با یادداشت‌های سوت امضا و سرود کریسمس همیشه ویروسی فصل تعطیلات را آغاز می‌کند. خواربارفروشی‌ها و داروخانه‌ها، ایستگاه‌های رادیویی و لیست‌های پخش Spotify، و حتی TikToks با صدای «همه چیزی که برای کریسمس می‌خواهم، تو هستی» از شگفت‌انگیزترین زمان سال استقبال می‌کنند. اما قبل از کریسمس روز شکرگزاری فرا می رسد، و همراه با آن فرا رسیدن یک جمعه سیاه دیگر، و در این دوره URL، دوشنبه سایبری. این شگفت‌انگیزترین زمان سال برای افراد معتاد به خرید در همه جا است، کسانی که در شکوه تخفیف‌های سرگیجه‌آور غوطه‌ور می‌شوند، وانمود می‌کنند که متوجه موجودی کارت اعتباری خود نمی‌شوند و از سیاست‌های بازگشت ملایم‌تر لذت می‌برند (برای کالاهای ناخواسته‌ای که تحت فشار خودخواسته خریداری کرده‌اید. ).

بنابراین شاید در این جمعه سیاه، از آن ویدیوی وسوسه انگیز دور شوید و در عوض سعی کنید چیزهایی را که می دانید می خواهید خریداری کنید. توصیه من این است که اگر کمتر در مورد خرید آن هیجان زده اید و بیشتر نگران این هستید که “اما اگر پشیمان شوم چه می شود”، احتمالاً ارزشش را ندارد. نه اینکه تمام کری برادشاو را با شما همراهی کنم، اما آموخته ام که خرید کردن به نوعی مانند قرار ملاقات است. اگر از همان ابتدا آن را احساس نکردید، احتمالاً بعداً وارد آن نخواهید شد. (و نه، شما نمی توانید “من فقط آن را پس می دهم” راه خود را از این بسته خارج کنید، من و شما هر دو می دانیم که با آن بسته به اداره پست نخواهید رسید.)



منبع

در نیمه اول دهه 2010، پدیده رسانه‌های اجتماعی برای اولین بار توسط یوتیوب‌برهای مجاور مد محبوبیت پیدا کرد و اکنون توسط سازندگان TikTok و اینستاگرام که کوه‌هایی از اقلام را به نام #محتوا خریداری می‌کنند، دوباره به تصویر کشیده شده است. اما یک دهه پس از انتشار چند ویدیوی اول در یوتیوب، چیزی که به عنوان یک ژانر بی‌گناه برای انتقال هیجان آغاز شد، به یک فرهنگ سمی تبدیل شده است که خرید و خرج بیش از حد را ترویج می‌کند. و در حالی که وقتی نوبت به لذت بردن از کیفیت عجیب و غریب و مغناطیسی کلیپ‌های «امتحان کن» یا «جعبه‌گشایی» محصول می‌رسد، در موقعیتی نیستم که مقدس‌تر از شما باشم، در این جمعه سیاه پیشنهاد می‌کنم به ویدیوهای حمل‌ونقل و بی‌اهمیت نه بگوییم. خرید کنید، و هزینه های معقول و سنجیده را انتخاب کنید (و من به خوبی می دانم که مانند همه مادران ما اینجا به نظر می رسم).

این یک فحاشی نیست نه خرید در جمعه سیاه (جایگاه جالبی در آن وجود دارد؟)، اما در مورد خرید فقط برای چیزهایی که به آن نیاز دارید – مانند خرید ضرورت، همانطور که در نمی توانید زندگی خود را بدون آن تصور کنید. من متوجه شده ام که هر چه سنم بالاتر می رود، کمتر خرید می کنم. شاید به این دلیل است که سبک من در نهایت به طیف قابل کنترلی رسیده است، یا به این دلیل که در مورد چیزهایی که در خانه نگه می دارم و روی بدنم می گذارم ارزشمندتر شده ام، اما چیزی واقعاً شگفت انگیز در مورد پذیرش “ما در خانه غذا داریم” وجود دارد. وقتی می خواستیم برای ما مک دونالد بخرند، مادرانمان انرژی را تکرار می کردند. خریداری کردن کمتر به این معنی نیست که با خودتان رفتار نکنید، بلکه فقط به این معناست که با چیزهایی رفتار کنید که واقعاً می خواهید، نه چیزهایی که اینترنت شما را متقاعد کرده است که باید داشته باشید. خریداری کردن بهتر فقط به معنای خرید لوکس یا خرج کردن پولی که ندارید برای کالاهایی که کیفیت بالاتر یا پایدارتر دارند، نیست، بلکه ذهنیتی است که به انتخاب بهتر، خرید چیزهایی بستگی دارد که از آنها استفاده خوبی می کنید، چیزهایی بدون توجه به قیمت، شما را در اطراف نگه دارید و به آن توجه کنید.