نگاه روابط عمومی ها را “خط اول دفاع” می نامد و دقیقاً به این معنی است که آنها دروازه بان نهایی هستند، زیرا آنها به معنای واقعی کلمه دروازه ها را باز یا بسته نگه می دارند. در یک مونتاژ، ما آنها را میبینیم که «دوباره روابط عمومی» را انجام میدهند، و با خوشحالی به مهمانان و سردبیران VIP احوالپرسی میکنند (این مقدار تغییر نکرده است). کارلوس سوزا از والنتینو درباره صندلی صحبت میکند: «روزنامهها، بستگی به آنچه در فصل گذشته نوشتند دارد، اگر مقاله خوب و چیز بسیار ویژهای نوشته باشند، سعی میکنیم آنها را در ردیف اول قرار دهیم. برای مقاله بد؟ ردیف سوم [he laughs]”
نگاه، که در سال 1992 پخش شد و توسط جرمی و جینا نیوسون تهیه شد، که اولی نمایش را روایت میکرد، تغییر مد را از یک تجارت نسبتاً جزیرهای به صنعت فراگیر جهانی که امروز میشناسیم را به تصویر کشید. این مجموعه برخی از بزرگترین نامهای مد در آن زمان، از ایسی میاک و رالف لورن گرفته تا ژان پل گوتیه و والنتینو، بهعلاوه روابط عمومیهای کلیدی و سردبیران برتر (از جمله جان فرچایلد از WWD و باب کولاسلو از Vanity Fair) را به نمایش میگذارد. شش قسمت به جنبههای مختلف صنعت، از نمایشهای مد و عرضه عطر گرفته تا قدرت مطبوعات (سلام!) میپردازد. نمای نزدیک به دنیای ایو سن لوران همه چیز را با یک پایان درخشان کامل کرد. اما مورد علاقه شخصی من تا حد زیادی قسمت اول است: “Runway”. با تفکیک کامل نقش باند فرودگاه در موفقیت یک برند، بخشهایی را که مطبوعات، تبلیغاتگران، عکاسان، مدلها و دیگر انواع پشت صحنه بازی میکنند، به دقت تشریح میکند. هیچکس اینجا امن بود این اساساً دیوید آتنبرو است، اما در جنگلی متفاوت و با حیات وحش احتمالاً مرگبارتر.