پشت یونیفرم: برچسب هایی که به کارل لاگرفلد کمک کردند تا ظاهر خود را خلق کند

لاگرفلد در Chrome Hearts، همانطور که در مجله Chrome Hearts، سری 1 جلد 6 در سال 2013 به نمایش درآمد.

طرح هایی که کارل لاگرفلد برای هیلدیچ و کی فرستاده است. عکس: با حسن نیت از Hilditch & Key

کروم هارتز که در سال 1988 در هالیوود تأسیس شد، جواهرساز خوبی است که توسط دو زن و شوهر ریچارد و لوری لین استارک اداره می شود. این برند با توجه به زیبایی‌شناسی استیمپانک و تندگوت‌ها، فورا مورد توجه رپرها و وارثان با نگرش قرار گرفت – اما یکی از مشتریان اصلی آن لاگرفلد بود. لاگرفلد تمایلات طراحی تک همسری داشت. در خانه، او یک حرکت طراحی خاص را انتخاب می کرد و سخت به آن متعهد می شد و فضا را به یک تبدیل می کرد Gesamtkunstwerk. در همین حال، جعبه‌های جواهرات او تقریباً به طور انحصاری با Chrome Hearts عرضه می‌شد. او تقریباً هر انگشت خود را با حلقه کروم هارتز تزئین می کرد و با عینک آفتابی و گردنبند کروم هارتز زینت می داد. این یک قدردانی متقابل بود. در سال 2013، لاگرفلد روی جلد بود Chrome Hearts مجله

طرح هایی که کارل لاگرفلد برای هیلدیچ و کی فرستاده است. عکس: با حسن نیت از Hilditch & Key

که در جهان به روایت کارل: شوخ طبعی و خرد کارل لاگرفلدبه نقل از این طراح: «وقتی جوانتر بودم دوست داشتم کاریکاتوریست شوم. در نهایت من به یک کاریکاتور تبدیل شدم. طنز Wildean بیشتر از سرگرم کردن بود. در واقع، لاگرفلد به ظاهر نمادین و فوراً قابل تشخیص خود چشمک می زد.

زندگی حرفه ای لاگرفلد بیش از نیم قرن طول کشید، و در بیشتر آن، دقیقاً همان چیزی را می پوشید: پیراهن های یقه بلند سفید با نشاسته به اندازه یک سطل سیب زمینی سرخ کرده، دستکش سیاه، جواهرات، دم اسبی موتزارت مانند. و سایه های جت مشکی (بیشتر شانل). او می‌دانست که بسیاری از افراد بالای این صنعت می‌دانند – اینکه بهتر است یک ظاهر ثابت و ثابت همیشه به نمایش گذاشته شود، مهم نیست که بادهای طنزآمیز از کدام طرف می‌وزند. مد یک چیز بی ثبات است، اما لباس فرم برای همیشه است.

این بدان معنا نیست که ظاهر رنگارنگ لاگرفلد با قطعاتی که او طراحی می‌کرد همخوانی نداشت. پس از همه، پالت سیاه و سفید مستأجر خانه شانل است. کت و شلوار تویید بی رنگ لاگرفلد (بعد از لباس گابریل شانل) به نمادی از وضعیت تبدیل شد و الهام بخش لژیون زنان بود تا خودشان را به سبک لاگرفلد مد کنند. او همین کار را با Fendi، Chloé، Jean Patou، Pierre Balmain و برند همنام خودش انجام داد و آنها را به‌عنوان پایه‌های اصلی ثابت کرد. اما قیصر (مردی باهوش که در اوایل زندگی، نقاشی آدولف منزل را شناسایی کرد، چه برچسب هایی داشت؟ ولتر در دربار فردریک دوم پروس در سانسوچی، 1850، به عنوان تصویر زندگی خوب) از خود حمایت کرد؟ در اینجا، خانه‌های مدی را که لاگرفلد برای تهیه آن قطعاتی که ظاهر افسانه‌ای او را خلق می‌کنند، به آن‌ها تکیه می‌کند، بررسی می‌کنیم.

فلسفه های لاگرفلد در مورد سلامت و تندرستی بسیار مستند بود. پس از تغییر چشمگیر چهره خود در اوایل دهه 2000، او انگیزه های خود را برای او توضیح داد تلگراف در سال 2004: “من با اضافه وزنم خوب کنار آمده بودم و هیچ مشکلی برای سلامتی نداشتم، اما ناگهان می خواستم لباس های طراحی شده توسط هدی اسلیمان را بپوشم که قبلا برای سنت لوران کار می کرد و اکنون مجموعه Dior Homme را ایجاد می کند.” سال ها بعد، در سال 2011، او فاش کرد دبلیو مجله ای که از کت و شلوارهای دیور دوران اسلیمان خود خسته نشده بود. در آن زمان، او ادعا کرد که برای تام فورد (“در اطرافیان جوانتر من، آنها بهتر از من به نظر می رسند”) و کاراسنی خیلی پیر شده است. من Dior Homme – کت و شلوارهای قدیمی Hedi Slimane را می پوشم. کارهایی که امروز انجام می دهند، به شرطی که به آنها نرسد فلو،” او ادامه داد.

لاگرفلد به شدت به پیراهن سفید علاقه داشت. او یک بار گفت: «اگر از من بپرسید که بیشتر دوست دارم چه چیزی را در مد اختراع کنم، می‌گویم پیراهن سفید. همه چیز بعد از آن می آید.» او فقط به یک خیاط اعتماد کرد تا پیراهن تیز خود را بسازد – پایه اصلی ظاهرش – و آن Hilditch & Key بود که در سال 1899 در خیابان جرمین لندن تأسیس شد. به گفته استیون میلر، مدیرعامل این ساز تاریخی، لاگرفلد در سن 16 سالگی توسط عمویش به هیلدیچ و کی معرفی شد و در نهایت به حامی وفادار تبدیل شد و طرح های دقیقی را ارسال کرد که دقیقاً آنچه را که می خواست نشان می داد. طبق تخمین میلر، لاگرفلد احتمالاً مالک بیش از 1000 پیراهن از این برچسب بود.



منبع