دیوید کوما پاییز 2023 مجموعه آماده

نقوش سیگاری به شکل لباس‌های بیرونی دوچرخه‌سواری وجود داشت که شامل کت‌های چرمی قدیمی بود که از شرق لندن تهیه می‌شد. در جای دیگر، قطعات جواهرات، با همکاری طراح امیلی فرانسیس بارت، شامل ته سیگارهای مارلبرو آغشته به رزین بود که روی مرواریدهای تزئینی و زنجیرهای چند لایه پراکنده شده بودند. حتی یک سیگار جواهری با نگاه بسته بود. او گفت: “من از زمانی که یکی از قطعات امیلی را چند سال پیش خریدم، از طرفداران کار امیلی بودم، بنابراین برای ما بیهوده بود که کاری با هم انجام دهیم.” سیگار کشیدن در دهه 1930 به خصوص برای زنان مبتذل تلقی می شد، بنابراین می خواستم به آن ادای احترام کنم. این نمایش در طبقه یازدهم یک آسمان خراش تجاری در منطقه باربیکن برگزار شد که دارای یک کف سرمه ای بود که فرش قرمز واقعی هالیوود را تداعی می کرد.



منبع

کوما از نشانه های طراحی دهه 1930 و 1960 استفاده کرد و آنها را به گونه ای تغییر داد که با ایده خود از کمد لباس زنانه مدرن مطابقت داشته باشد. تاکسیدو کلاسیک تحریف شده بود، شبح آن اغراق‌آمیز با طول‌های کوتاه کت و شلوارهای ساخته شده از چرم بسیار درخشان (بعضی از چکمه‌ها با همان جنس مهتابی شلوار نیز هستند).

جای تعجب نیست که کوما روحیه خوبی داشت. مجموعه پاییزی او حول محور مفهوم زرق و برق می چرخید و بازیگر افسانه ای آلمانی-آمریکایی مارلن دیتریش به عنوان موسیقی الهام عمل می کرد. این قطعاً مانند نقطه قوت او است. او گفت: «او کسی بود که مدت‌هاست او را تحسین می‌کردم. من می‌خواستم میراث او و همچنین ستایشم برای کارهای زندگی او را در مرکز همه چیز قرار دهم – او یکی از اولین نام‌هایی بود که سبک آندروژنی را تجربه کرد، سبکی که در زمان او جسورانه بود.»

دیوید کوما یک روز قبل از نمایش خود به طرز قابل توجهی راحت بود. او گفت: «من نسبت به همه چیز احساس مثبتی دارم. ممکن است آرامش قبل از طوفان باشد، اما در حال جمع شدن است و من از ظاهر همه چیز بسیار خوشحالم.»

این یک نمایش دیوید کوما بدون لباس مهمانی خیره کننده نخواهد بود. او از رنگ‌های رژ لب و رنگ‌های سوربت برای تاپ‌ها، دامن‌ها، و لباس‌های نامتقارن متشکل از بافتنی‌های ساتن و تزئین‌شده، و همچنین جدایه‌های بریده‌شده با ستون‌هایی که سرها را در حین بالا رفتن از باند فرود می‌چرخانند، استفاده کرد. ادای احترام به ناخن‌های قرمز کلاسیک در لباس‌هایی با لایه‌هایی از پولک‌های دراز، دامن‌های شلاقی با شکاف‌های خطرناک کریستالی بلند، و اجرای پشم بره مغولی از دزدی شب پردار ظاهر شد.

بخش‌هایی از قطعات پیچیده با گل‌های چرم لاک برش دستی وجود داشت که با حلقه‌های نقره‌ای به هم متصل شده بودند تا ظاهر زنجیر را تکرار کنند و رویکرد شیک پوش او را به لباس‌های آماده یک قدم جلوتر بردند. او می‌گوید: «مقدار فوق‌العاده‌ای کار بود – یک هفته تمام طول کشید تا تیم من در استودیو ما جمع شود.