اما دقیقاً چه چیزی لاگرفلد قدیمی را تشکیل می دهد؟ اگر او یک رزومه داشت، چیزی شبیه به این بود: دستیار طراحی در خانه بالمین (1955-1958). مدیر هنری خانه پاتو (1958-1963)؛ مدیر خلاق Fendi (1965–2019)؛ مدیر خلاق Chloé (1974–83, 1992–1997); مدیر خلاق در Chanel (1982–2019)؛ و مدیر خلاق لیبل همنام خود (1984–2019). (ناگفته نماند: مشارکت های او به عنوان یک کاریکاتوریست روزنامه؛ فعالیت های عکاسی مشهور او؛ و علایق او در طراحی داخلی.) بنابراین کت و شلوار شنل بوکله شما به مغازه محموله فروشی چشم دوخته اید؟ این در واقع لاگرفلد قدیمی است. از آنجایی که او پس از بنیانگذار آن، خانم گابریل شنل، رهبر خلاقانه مزون بود، این احتمال وجود دارد که هر قطعه از شانل قدیمی که میخرید توسط جانشین او تصور شده باشد، بسیار زیاد است – اگر چه قدردانی میکنیم اگر قطعهای را از قبل به دست آوردهاید. دهه 1980 دستیابی به آثار او برای Balmain و Patou دشوارتر است – و مسلماً متعلق به موزهها هستند – بنابراین ما را با Chloé و Fendi دوران لاگرفلد باقی میگذارد. خریداران مشتاق کجا می توانند آن را کشف کنند؟
جیسون لیون، مدیر خلاق Morphew (در کنار بریجت مورفیو)، میگوید: «وینتیج دائماً در کمترین احتمالها ظاهر میشود. لیون با یک نمایشگاه در منطقه پوشاک منهتن و یک فروشگاه در همپتونز که به زودی افتتاح میشود، لاگرفلد بسیار قدیمی را دیده است که میآید و میرود، اما اشاره میکند که تهیه لباسهای آماده زنانه Fendi تا حدودی سختتر است، بهویژه به دلیل لوازم جانبی. و لباسهای مردانه عمدتاً توسط سیلویا ونتورینی فندی طراحی شدهاند، نه لاگرفلد. لیون توضیح می دهد: «در فندی، تولید بر روی لوازم جانبی متمرکز بود، بنابراین پوشاک در وهله اول محدود بود. ثانیاً، کیفیت، قیمت و ماهیت بیزمان بسیاری از قطعات به این معنی است که زنانی که در ابتدا روی آنها سرمایهگذاری کردهاند، احتمالاً به راحتی آنها را رها نمیکنند.» و اگرچه لاگرفلد 54 سال در فندی بود (بیشتر از زمانی که در شنل سپری کرد)، به ندرت با لاگرفلد فندی مواجه شد. نمونه موردی: جستجوی “لباس Fendi” در 1stDibs تنها 98 نتیجه را نشان داد، در حالی که “لباس شنل” 724 نتیجه را به دست آورد. لیون ادامه میدهد: “اگر کسی خوش شانس بود که با یک قطعه روبرو شد، تا زمانی که میتوانید آن را گیر بیاورید.”