تأثیر آرام ملکه بر صنعت مد بریتانیا

اعلیحضرت با اعلام ریچارد کویین به عنوان دریافت کننده اولیه جایزه ملکه الیزابت دوم برای طراحی بریتانیا در سال 2018، به استعداد در قلب کشوری که او نمایندگی می کرد اشاره کرد: «از توئیت هیبریدها، توری ناتینگهام، و البته خیابان کارنابی صنعت مد ما برای سال‌های متمادی به دلیل مهارت‌های برجسته شهرت داشته است و همچنان به تولید منسوجات در سطح جهانی و طرح‌های عملی پیشرفته ادامه می‌دهد.» این برتری – پایه و اساس مد بریتانیا – در سیستم Royal Warrant منعکس شده است، که متصدی ارشد مد V&A، Sonnet Stanfill آن را به عنوان “علامت تمایزی که نشان دهنده میراث و سنت است” طبقه بندی می کند. برای اینکه یک برند در خاندان سلطنتی مورد استقبال قرار گیرد (دارندگان ضمانت نامه باید کالاها یا خدماتی را به ملکه یا شاهزاده سابق ولز، پادشاه کنونی چارلز سوم، حداقل به مدت پنج سال عرضه کرده باشند)، نشان دهنده واقعی بهترین ها است. بریتانیایی – نه آن سبک پر سر و صدا، خودنمایی، بلکه آرام و مد کلاسیک که برای ماندگاری ساخته شده است.

جو اسمیت، دارنده ضمانت‌نامه‌ها در متخصص خیاطی Daks، که 60 سال پیش برای اولین بار توسط اعلیحضرت اعطا شد، می‌گوید: «به‌عنوان دارنده ضمانت‌نامه سلطنتی، ما از بالاترین استانداردهای اخلاقی و زیست‌محیطی پیروی می‌کنیم. ملکه در کارخانه Larkhall خود در اسکاتلند. بنابراین رویه‌ها و استانداردهای ما سخت‌گیرانه هستند – از تهیه مواد خام برای پارچه‌های ما گرفته تا رفتار با کارکنان در کارخانه‌ها و برتری در محصولات و خدمات نهایی.

اعلیحضرت در مقر داکس در لارکال، 1979.

عکس: گتی ایماژ



منبع

ادای احترام طراحان، از استلا مک کارتنی گرفته تا پل اسمیت، منعکس کننده تأثیر ملکه فقید الیزابت دوم بر جامعه مد بریتانیا در طول سلطنت خود بود. از شیوه ای که اسطوره لندن الکساندر مک کوئین به طور مداوم به شمایل های سلطنتی ارجاع می دهد تا تصور مجدد اردم مورالی اوغلو از داستان های ملکه برای روایت های خود، اعلیحضرت، همانطور که سارا برتون می گوید، “منبع ثابت ثبات بوده است.” اما فراتر از ارجاعات صریح – روسری‌ها، روسری‌ها، و کیف‌های زنانه‌مانند- راه‌های آرام‌تر دیگری نیز وجود دارد که مدافع پرشور کیفیت به بالا بردن سطح ساخت لباس‌های ما کمک کرد.