آخرین نسل Z TikTok Trend؟ مد واکنشگر حرارتی


برند ایتالیایی لوکس Stone Island در ماه آوریل مجموعه کپسولی از قطعات واکنش پذیر حرارتی را معرفی کرد. مفهوم ساده اما پر از بازده بصری بود: پفک‌ها، فلاسک‌ها و بادشکن‌ها با یک پوشش حساس به حرارت استفاده می‌شوند، به این معنی که اقلام در پاسخ به کوچک‌ترین هجوم گرما در اثر تماس مستقیم، رنگ خود را تغییر می‌دهند. قطعات طلای TikTok بود.

ناگهان، و به یکباره، سازندگان مد در این برنامه، تجهیزات واکنش‌گر حرارت خود را با سشوار به آتش کشیدند و جلوه‌های رنگ‌زای زودگذر را برای بینندگان ثبت کردند. جک لارنس، خالق محتوا 23 ساله، که در خارج از لندن زندگی می کند، سرمایه گذاری زیادی روی این روند انجام داد. او یک ژاکت Stone Island (بیش از 1000 دلار) و یک جفت دست دوم Nike SB Dunks (که بیش از 500 دلار در StockX به فروش می رسد) خریداری کرد. لارنس می‌گوید: «این واقعاً سبک من نیست، اما من می‌گفتم: «وای، این ممکن است چیزی باشد که توجه مردم را به خود جلب کند». سرمایه گذاری نتیجه داد. مخاطبان زیادی برای محتوا وجود داشت: ویدیوهای متعددی که در جادوی قطعات واکنش‌گر گرما افراط می‌کنند بیش از 300000 بازدید داشته‌اند.

محتوای TikTok

این محتوا را می توان در سایتی که از آن سرچشمه می گیرد نیز مشاهده کرد.

لورنس، که مکرراً ویدیوهایی را بارگذاری می‌کند که به انتشار مدهای ویروسی (مانند کفش Ben and Jerry’s x Nike) توجه می‌کنند، می‌گوید: «TikTok واقعاً در رضایت رشد می‌کند. او ویدیوهای واکنشگر حرارتی خود را به محتوای ASMR تشبیه می کند. او می گوید: تماشای چنین چیزی برای بینندگان بسیار رضایت بخش است. “مردم بسیار مجذوب آن هستند.”

افزایش محتوای واکنشگر حرارتی، چشم انداز فعلی مد اینفلوئنسر را نشان می دهد. حتی اگر پارچه‌های تکنو نتواند به روش‌های معناداری از تلفن‌های ما به خیابان‌ها عبور کند، روند خرد نگاهی اجمالی به این می‌دهد که چگونه روندهای بصری خیره‌کننده می‌توانند به سازندگان انگیزه داده و پاداش دهند. الگوریتم‌ها در رسانه‌های اجتماعی بر اساس آنچه توجه ما را جلب می‌کند کنترل می‌شوند. بنابراین منطقی است که محبوب‌ترین مد در TikTok به سمت پارچه‌ها و رنگ‌هایی که می‌درخشند، می‌درخشند، می‌رقصند و تغییر می‌دهند، منحرف می‌شود. کمدها و ترندهای پرطرفدار در آنجا برای ویروسی سازی ساخته شده اند.

اما آیا مد واکنشگر گرما می تواند به یک مشاهده روزمره تبدیل شود؟ این اولین بار نیست که این ایده مطرح می شود.

فن‌آوری واکنش‌گر حرارت، که به‌طور رسمی‌تر «جوهر رنگ‌آمیزی» نامیده می‌شود، برای اولین بار در اوایل دهه 90، زمانی که تأکید بر مد با احساس آینده‌نگر حاکم شد، توجه عموم را به خود جلب کرد. چارلی جونز، نوجوان لندنی – یک نوجوان 19 ساله که اخیراً شرکت Phase London را راه‌اندازی کرده است، یک برند اسکیت‌بازی که توسط Gen-Zers ساخته شده و به آن فروخته می‌شود – از طریق تحقیقات محصول، محبوبیت قبلی قطعات رنگ‌آمیزی JeansWest Hypercolor را در ریوها کشف کرد. این خط کوتاه مدت در واقع تمام نام تجاری خود را بر اساس فناوری واکنشگر حرارتی ایجاد کرد و سه راهی های چاپ شده با خطوطی مانند «مرا لمس کن». دیوانگی فروش بالا تنها یک سال به طول انجامید (بسیار طولانی تر از بسیاری از روندهای امروزی TikTok). این شرکت در سال 1992 اعلام ورشکستگی کرد.



منبع