مجموعه آماده پوشیدن دولچه و گابانا بهار 1997

نمایش با رژه‌ای از لباس‌های شیک که روی شلوارهای طرح پلنگی پوشیده شده بودند، پایان یافت، که به نظر می‌رسد صدایی تند و تیز به نظر می‌رسد، اما در مجموع نمایش صدای غرشی نداشت، بلکه خرخری ملایم و دلنشین داشت. دنج غیرمنتظره ای در مجموعه وجود داشت که در آن ایده لباس پوشیدن اتاق خواب معنایی دوگانه پیدا کرد. جدای از خطوط، طرح های چینی، قلاب بافی، و گلدوزی های لباس چینی همگی می توانستند از خانه مادربزرگ برداشته شوند.

مدونا، 1997.

عکس: ABC Photo Archives / Getty Images

هنگام نوشتن در مورد آن، ووگ بر ترکیب قدیم و جدید دومینیکو دولچه و استفانو گابانا تمرکز کرد، و توضیح داد که «استادهای میکس استعداد خود را برای هودج قدیمی نشان می‌دهند، و یک پیراهن بلند پارچه ابریشمی با طرح پلنگی را با یک سارافون گلدوزی شده آبی ترکیب می‌کنند.» طراحان همچنین با تضادهای مواد بازی کردند و یقه های خز را به تاپرهای بادی اضافه کردند و از نخ های محکم برای قطعات قلاب بافی شفاف استفاده کردند.

اگرچه گابانا کت‌ها را چیزی توصیف کرد که «ملکه مادر می‌تواند بپوشد»، تناسب آن احساسی‌تر بود و استفاده از بافتنی‌ها، به‌ویژه، رنگی روستایی و مدیترانه‌ای به آن اضافه می‌کرد. علیرغم تمام نشانه های بیرونی رابطه جنسی از طریق لمس لباس زیر زنانه و شفافیت، به نظر می رسید که این سفر بر روی دنیای داخلی متمرکز شده است. همانطور که گابانا چندین ماه پس از نمایش به ایندیپندنت گفت، “لباس و مبلمان برای من جدایی ناپذیر هستند.”



منبع

یادداشت سردبیر: امسال دهمین سالگرد Dolce & Gabbana Alta Moda است که با نمایشی در سیسیل جشن گرفته خواهد شد. پیش از آن رویداد، ما در حال بازبینی برخی از نمایش های دهه 1990 این لیبل هستیم. مجموعه بهار 1997 در اکتبر 1996 در میلان ارائه شد.

صحبت کردن با ایندیپندنت در سال 1996، دومنیکو دولچه ایده خود را در مورد لباس پوشیدن “متقاطع” مطرح کرد و آن را به عنوان ادغام زنانه و مردانه توضیح داد. برای بهار 1997 به نظر می‌رسید که این دسته‌ها به‌جای انحلال همزیستی داشتند، اما دوگانگی‌های جالب دیگری در این مجموعه به یاد ماندنی و مورد تأیید مدونا وجود داشت.