پایهگذاری بیشتر مجموعه، چند قطعه ساخته شده از توید پنبهای سفید بود که با جزئیات چرم مشکی مصنوعی تزئین شده بود، لبههای آنها خام باقی مانده بودند تا کیفیت دستسازشان را به نمایش بگذارند. کوروگوچی توضیح داد: «من از یک سبد بامبو الهام گرفتم. من سعی کردم آن را مخلوط کنم [idea] از کاردستی با تکنیک بافته نیز.» روش کار او، جستجو و حمایت از صنایع دستی سنتی از سراسر ژاپن و گنجاندن آنها در بینش مدرن خود از زنانگی، چیزی است که او مطمئناً از طراح Issey Miyake، که مربی او بود، و چند روز قبل از قرار ملاقات ما درگذشت، به ارث برده است. .
یک الگوی سگ تازی نیز بهطور برجستهای در مجموعه دیده میشود و گنجاندن آن اعماق خلاقیت پایانناپذیر کوروگوچی را هنگام استخراج منبع الهام نشان میدهد. در ژاپنی به سگ شکاری گفته می شود چیدوریگوشی. ژاپنی ها می بینند [the pattern] بهعنوان پرندههای در حال پرواز، کوروگوچی از طریق مترجمی توضیح داد: «به معنای واقعی کلمه به معنای «الگوی شبکهای هزار پرنده» است. تکههای تازی – دامنهای ماکسی و کتهای جعبهای در سیاه و سفید. و یک لباس به خصوص جذاب با نیم تنه بلوز و کمر امپراتوری شبح دهه 1920 – به این پیشنهاد یک لبه جذاب می بخشید. او توضیح داد: «وقتی یک لباس میسازم، به الگوی آن فکر میکنم و مهمترین چیز برای من استفاده از خط منحنی است. او در تلاش خود برای کشف سبک های غربی برای ادغام با جزئیات سنتی ژاپنی، برای الهام گرفتن از هنرپیشه های آن دوره چشم دوخت.
پرندگان باشکوه را در همه جای این مجموعه میتوان یافت، از جمله روی چاپ انتزاعی که برای بلوزهای نخی پوشیدنی و لباسهای آفتابگیر استفاده میشود. دسته هایی از آنها به طور یکسان تانک ها، ژاکت ها و لباس های مجلسی را تزئین می کردند. برنده ترین لباس پایانی بود که از ژاکارد ابریشمی سفید بافته شده با پرندگان ریز تک رنگ که توسط کوروگوچی بافته شده بود، آستین های حجیم امضا شده او به رنگ قرمز قرمز روشن و لنگر در سرآستین های سینوسی، یک روبان مشکی که به دور گردن بسته شده بود. آستین ها با استفاده از تکنیک سنتی به نام رنگ آمیزی می شدند آریماتسو-شیبوری، که معمولاً برای ایجاد الگوهای تکراری کوچک در نظر گرفته می شود، اما در این مورد برای ایجاد یک چاپ منفرد که از پرهای جرثقیل تقلید می کند استفاده می شود. (همچنین برای جلوههای پررنگ بر روی لباسی که از همان ژاکارد ابریشمی جرثقیل ساخته شده بود، این بار در نیروی دریایی استفاده شد. آریماتسو-شیبوری جزئیات در سایه های مشکی و آبی در بالای بدنه انجام شده است.)
مامه کوروگوچی با خندهای جزئی بر روی زوم در صبح اخیر توضیح داد: «فصل گذشته از زادگاهم الهام گرفتم، بنابراین برای این مجموعه میخواستم خیلی دور بروم. این طراح و دوست پسرش که یک عکاس است، به زادگاهش هوکایدو، شمالی ترین جزیره ژاپن سفر کردند و در حالی که در زمستان بسیار سرد در حال پیاده روی بودند، متوجه جرثقیل قرمز رنگی شدند. کوروگوچی گفت: «حرکت او بسیار ظریف بود و شبیه یک زن ژاپنی برازنده بود. همچنین او را به یاد داستان عامیانهای میاندازد که مادربزرگ و والدینش در جوانی به او گفتهاند. وقتی به خانه برگشت، کتابی قدیمی با تصاویری از داستان های عامیانه پیدا کرد و آن رنگ ها به پالت سیاه، سفید، سرمه ای، برنزه و قرمز روشن او را نشان می داد.
“من چیزهای زیادی از او یاد گرفتم، مهم ترین آنها نگرش به ساخت لباس است. او واقعاً به گذشته و آینده نیز احترام می گذاشت و من باید همین کارها را برای نسل جوانم انجام دهم.» او ادامه داد: «برای انتقال مهارتهایم به نسل جوان و محافظت از صنعتگری ژاپن. بنابراین فکر می کنم – معتقدم – این همان کاری است که باید در حال حاضر انجام دهم. البته، او در حال حاضر است.