مجموعه آماده پوشیدن کیت اسپید نیویورک پاییز 2023

این دو که به صورت پشت سر هم طراحی می کنند، 14 ظاهر متفاوت را در موزه هنر ویتنی ارائه کردند. در حالی که مجموعه‌های قبلی شامل همه چیز از لیمو تا گل‌های عجیب و غریب بود که در تمام دسته‌بندی‌های محصولات با هم له می‌شدند، بسیاری از لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که در مجموعه پاییز ۲۰۲۳ Spade دیده می‌شد در عوض به صورت تک رنگ اشباع شده ارائه شد.

لباس‌های شلوار به رنگ قرمز گیلاسی یا آبی سلطنتی پولک دار عرضه می‌شد. یک کت صورتی تند که تا روی زانو می رسید، تریم خز مصنوعی مشابهی داشت. یکی از مدل‌ها هشت رنگ زرد کمی متفاوت می‌پوشید، از حبوبات روی سر، تا کیف روی بازو، تا جوراب روی پاهایش. مورا و لیو گفتند که الهام بخش نقاشان احساسی حوزه رنگی مانند مارک روتکو و بارنت نیومن هستند. مورا اذعان کرد: “ظاهر رنگ ثابت برای ما بسیار جدید است.” “اما این واقعا برای زیتگیست مناسب است.” برای برند نیز مناسب است: با پذیرش رنگ‌بندی، اکسسوری‌های لیو و لباس‌های مورا به جای رقابت، مکمل یکدیگر بودند. زیبایی شناسی کلی تمیز بود، به هم ریخته نبود.

مورا و لیو با گرفتن نشانه دیگری از رنگ فیلدیست ها، اشکال هندسی قوی را در چندین قطعه در آغوش گرفتند: درست تر به نظر می رسد که بگوییم دامن سیاه و سفید به جای نقطه، دایره پوشیده شده است، در حالی که شلوار یک موتیف مربعی شکل جوزف آلبرس دارد. . نیم دایره ها و مستطیل ها هر دو تی شرت و مینی لباس پولک دار را زیبا می کردند: در اولی بیش از حد جوان بود و در دومی به طرز هیجان انگیزی. همانطور که «کیت اسپید گرین» از نظر بصری نشان می‌دهد، در اینجا باید خوش‌بین بود.



منبع

27 سال پیش، کیت اسپید هرگز فکر نمی‌کرد که برندش لباس‌های آماده داشته باشد. او در سال 1996 به ووگ گفت: «فکر نمی‌کنم ما یک کلکسیون لباس کامل بسازیم، شاید فقط چند قطعه سرگرم‌کننده… ژاکت‌های کوچک عزیزم، ژاکت‌های پشمی بزرگ،» او در سال 1996 به Vogue گفت. همان شلوار هفت روز پشت سر هم تا زمانی که گوشواره و کیف و کفش خود را به میل خود عوض کردند. لوازم جانبی، نه لباس، به عنوان ستون فقرات کمد لباس آنها عمل می کرد.

بنابراین به جرات می توان گفت که تام مورا، که در سپتامبر 2022 رئیس بخش طراحی لباس های آماده شد، خود را در یک نقطه چالش برانگیز می بیند: چگونه می توان برای برندی لباس طراحی کرد که در ابتدا هرگز در مورد لباس نبود؟

یک رنگ خاص وجود دارد که امیدوارند توجه مصرف کننده را به خود جلب کند: “Kate Spade Green”. برای 30 سالگی این برند در سال جاری، آنها با پنتون کار کردند تا سایه امضای خود را توسعه دهند. پس از مشاهده آن در چندین مجموعه بایگانی، آنها در یکی از مجموعه‌هایی که جایی بین کلی و شبدر قرار دارد، قرار گرفتند. طراحان به همراهی سبز با تازگی و طبیعت اشاره کردند. لیو گفت: “این یک رنگ شاد است.”

در یک صبح جمعه گرم و غیرقابل فصل در ماه فوریه، او و جنیفر لیو، رئیس طراحی کالاهای چرمی و لوازم جانبی، بهترین پاسخ خود را دادند.

سه دهه و پس از خرید توسط Tapestry، آنها هنوز هم هستند: سال مالی گذشته، لوازم جانبی 80 درصد از تجارت 1.4 میلیارد دلاری کیت اسپید را تشکیل می دادند.

وقتی روی یک کیف دستی استفاده می شد، فکر نکردن به لوازم جانبی بسیار محبوب Bottega Venetta «Bottega Green» سخت بود. با این حال، یک لباس حبابدار “Kate Spade Green” با یک پف مشابه، احساس جوانی و تازگی داشت. آیا این همان «ژاکت کوچولوی عزیز» بود که زمانی اسپید تصور می‌شد؟