در هفته مد هوش مصنوعی، خلاقیت انسان همچنان در کانون توجه قرار دارد

کوکال یکی از معدود طراحانی بود که از این واقعیت استفاده کرد که این نرم افزار امکان تصویربرداری به معنای واقعی کلمه از هر چیزی را که می توانید تصور کنید، استفاده کرد. وب‌سایت هفته مد هوش مصنوعی اشاره کرد که این مدل‌ها می‌توانند «اگر بخواهید بیگانه باشند»، اما بیشتر مجموعه‌ها بر روی مدل‌های استاندارد بسیار نازک و تقریباً همیشه سفید ارائه شده‌اند. (در واقع، در خارج از استودیو اسپرینگ، یک معترض تابلویی در دست داشت که عدم تنوع نژادی و بدنی در این رویداد را محکوم می کرد.)

با وجود نام و تصاویر باند فرودگاه، هفته مد AI در واقع یک هفته مد نبود، بلکه یک مسابقه بود. عموم مردم می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت هفته مد هوش مصنوعی و استفاده از مرورگر وب در تلفن‌های خود برای رای دادن به مجموعه‌ای که بهترین را دوست دارند، شرکت کنند. سپس 10 مجموعه برتر توسط گروهی از متخصصان صنعت که شامل Dame Pat McGrath است، مورد قضاوت قرار خواهند گرفت. ووگ تیفانی گودوی، رئیس محتوای تحریریه ژاپن، و اریکا وایکس اسنید از استودیو Web3 آدیداس، در میان دیگران، گروهی متشکل از سه برنده را انتخاب خواهند کرد که آثارشان توسط Revolve برای دنیای واقعی تولید و فروخته خواهد شد.

رویکرد کوکال به خلقت شخصی است. او توضیح داد: «من تصاویر خودم را به Midjourney می‌دهم و سپس دوباره آن‌ها را درخواست می‌کنم تا چیزی به من بدهد که بر اساس تصاویر و درخواست‌های خودم ایده جدیدی به من بدهد. من از آن اساساً برای همکاری با خودم استفاده کرده‌ام، اما به نوعی می‌بینم که شما با آگاهی جمعی کل بشریت همکاری می‌کنید، و این چیزی است که کشف آن واقعاً هیجان‌انگیز است.»





منبع

تصویر: با حسن نیت از راشل کوکال

Foiret توضیح داد: “ایده این است که به رقابتی شبیه جایزه LVMH تبدیل شویم، جایی که ما می خواهیم طراحان جدیدی را راه اندازی کنیم.” آنها در حال حاضر در دنیای مد هستند یا نه، اما با استفاده از این ابزارها، می توانند از طریق زیبایی شناسی و ایده های خود وارد دنیای مد شوند. Foiret معتقد است که “همه در صنعت مد هوش مصنوعی را به روشی در جریان کار خود پیاده می کنند”، اما پر کردن این شکاف تنها هدف هفته مد هوش مصنوعی نیست. فوآرت به همان اندازه علاقه مند به ساخت تصاویری است که او آن را با «ووگنتایج با کیفیت.” شرکت‌کنندگان همچنین تشویق شدند تا تصاویری به سبک خیابانی یا پشت صحنه بسازند که «تصویر کامل‌تری از آن ارائه کند [their] بینایی و افزایش [their] شانس انتخاب شدن برای دور بعدی.”

تصویر: با حسن نیت از راشل کوکال

نگاه از راشل کوکال تپهمجموعه الهام گرفته شده

تصویر: با حسن نیت از راشل کوکال

مجموعه ریچل کوکال، با عنوان «آخرالزمان نرم»، گروهی متنوع از مدل‌های عمدتاً دارای انحنا را به نمایش می‌گذارد که ترکیبی از سیلوئت‌های آینده‌نگر بدنه با ژاکت‌ها و شلوارهای ساخته‌شده از پارچه‌های مدرن را به‌عنوان محافظت در برابر عناصر به تن داشتند. کوکال یک طراح گرافیک و مدیر هنری است که در گذشته در صنعت مد کار می کرد اما از نگرش های قدیمی و عدم تنوع آن ناامید شد. او توضیح داد: «من تصمیم گرفتم در این مسابقه شرکت کنم تا به خودم مهلت بدهم تا یک پروژه را به پایان برسانم. من از Midjourney استفاده کرده ام و فکر کردم، این عالی است! من می‌توانم هر نوع بدنی را که بخواهم تصور کنم، بنابراین تصمیم گرفتم مجموعه‌ای بسازم که شامل اندازه و بدن باشد.»

برای برخی از طراحان شرکت کننده، این مسابقه فرصتی بود برای کشف فراتر از سطح صنعت. مجموعه رویایی تک جنسیتی دیمیتری ریکونوف دارای کت و شلوارهای نرمی بود: ژاکت‌های گشاد و کیمونو، شلوارهای کمر بلند جادار، و کت‌های ترنج شفاف، همه با طرح‌های گلدار یا با تزئینات گل. این طراح که در مشاوره مدیریت کار می کند، برای ایجاد مجموعه خود رویکرد اول لباس داشت: او کتاب های ساخت لباس را برای طراحان مد تازه کار مطالعه می کرد. او افزود: «تغییراتی که من به Midjourney دادم، توضیحات مفصلی از لباس ها، از جمله الگوها بود. قبلاً می‌گفتم، اگر وارد تجارت نشوم، مد کار می‌کنم.» اکنون که او این مجموعه را که نام آن را «باغ شکوفه» گذاشته است، ایجاد کرده است، می‌خواهد آن را به صورت سفارشی راه‌اندازی کند. ابزارهای مولد هوش مصنوعی راهی عالی برای تولید الگوها به سبکی ثابت هستند که به شما امکان می‌دهد لباسی منحصر به فرد به مشتریان خود بدهید.

تصویر: با حسن نیت از Dmitrii Rykunov

تصویر: با حسن نیت از راشل کوکال

ظاهری از مجموعه گل های تک جنسیتی دیمیتری ریکونوف.

تصویر: با حسن نیت از Dmitrii Rykunov

تصویر: با حسن نیت از Dmitrii Rykunov

پیشرفت‌های جدید و در دسترس بودن گسترده در فناوری هوش مصنوعی، موج طلایی را ایجاد کرده است که روز به روز به رونق دات‌کام نزدیک‌تر می‌شود. بین متاورس و هوش مصنوعی، به نظر می رسد که دیگر هیچ کس واقعاً نمی خواهد به زندگی واقعی فکر کند. منطقی است؛ چه کسی به چیزهای براق و جدید جذب نمی شود؟

سیریل فویر به عنوان بنیانگذار استودیوی خلاقانه هوش مصنوعی Maison Meta، متعهد به براق و جدید است. آخر هفته گذشته، او هفته مد هوش مصنوعی را در استودیو Spring در نیویورک راه اندازی کرد. در اتاقی در طبقه ششم که صاحبان صنعت بسیاری از نمایش‌های مد را تماشا کرده‌اند، 24 صفحه نمایش تصاویر «باند» را نشان می‌دهند که با انواع نرم‌افزارهای تصویربرداری ایجاد شده‌اند. در نگاه اول، بسیاری از آنها شبیه به تصاویر استاندارد کت واک، با مهمانان نمایش مد به نظر می رسید. در همین حال، به نظر می رسید که دیگران در بیابان یا جنگل های بارانی عکس گرفته اند. مردم به‌جای نشستن روی نیمکت‌ها، آب می‌خوردند، نوشیدنی می‌نوشیدند یا با تلفن‌هایشان از صفحه‌نمایش عکس می‌گرفتند، مچ‌بند نئونی به رنگ دیگری می‌بستند که آنها را به عنوان رسانه، رقیب یا عموم مردم معرفی می‌کرد.

تصویر: با حسن نیت از Dmitrii Rykunov