این طراح مدتهاست که طرفدار کار با پارچهها و فرآیندهای پایدار بوده است و در این فصل برخی از نکات برجسته شامل مجموعهای از قطعات شنل مانند در پارچهای به نام Eco Pet است که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است. یک مخزن با یقه نامتقارن که در دامن مدادی با زیپ از مرکز خارج شده بود، لبه جوانی داشت. همینطور دامن شانهای حبابدار که از سال 2000 در پارچهای قرمز رنگ به ارمغان آمده است. یک کافتان جیر فوقالعاده اساساً دو مثلث بود (یا الماسی بود که از وسط تا شده بود؟) و نتیجه کمی آیندهنگر بود، مانند چیزی که دیوید بووی میپوشید – «خیلی کانسای یاماموتو از دهه 70 یا 80، اما اینطور نبود». طراح گفت: عمدی نیست. Cornejo همیشه به شکل ها و نحوه پیچیدن آنها به دور بدن علاقه داشته است، اما در این فصل، با تبدیل شدن به خود بدن در مرکز توجه، این مجموعه جذابیت جنسی غیرقابل انکاری داشت. تقصیر را به گردن بریدگیها، یا بند کمر آشکار یک جفت جوراب ماهیگیری، یکی از وسواسهای کنونی کورنیخو بیندازید (او همچنین مدل ظاهر کتاب را طراحی کرده است).
ماریا کورنیخو امسال بیست و پنجمین سالگرد لیبل خود را جشن می گیرد. همانطور که طراحان اغلب در مواجهه با چنین نقطه عطفی انجام می دهند، او به مجموعه های قبلی نگاه کرد و برخی از موارد مورد علاقه خود را بازگرداند. طرفداران این برند میدانند که کورنژو قبلاً با یک سری از سیلوئتها کار میکند که اغلب در مجموعههایش به آنها اشاره میکند – و حتی ممکن است آنها را با نام بشناسند: لباس فویل، لباس مخالف، کت کویا، ساق یک درز، کت بی بی (به نام دخترش). (افشای کامل، من چندین سال پیش در فروشگاه Cornejo در خیابان Bleecker کار می کردم، بنابراین من یکی از کسانی هستم که بسیاری از نام های سبک را از روی قلب می شناسم.)
همیشه چند چاپ در هر مجموعه وجود دارد، و برای پاییز، Cornejo چاپ “مژه” را از بهار 2004 بر روی کتها و لباسهای ژاکارد بازگرداند. آنها کمی انتزاعی بودند و احساس دیسکو داشتند، مخصوصاً روی یک ژاکارد صورتی و مشکی. چاپ سالگرد مصور برای اولین بار برای بهار 2009 منتشر شد، امروز نیز مانند آن زمان تازه بود. کلکسیون یک جفت نیم بوت درشت با پنجه مربع و نوعی روبان در اطراف آن قرار داشت. آنها نیروی زمینی خوبی برای اجرای متفکرانه اشکال هندسی کورنیخو در قرن بیست و یکم بودند. تا 25 سال دیگر.
اما کورنیخو در این فصل رویکرد متفاوتی در ذهن داشت. فکر میکردم خیلی مهم است که دوباره روی شکلها و چیزهایی که به بدن نزدیکتر هستند و روحیه جوانتری به آن میدهند تمرکز کنم. من فکر میکنم که نشان دادن پوست خوب است.» او در یک قرار ملاقات در استودیوی خود گفت. برای پاییز Cornejo به آرشیو بازگشت تا بفهمد “چه چیزی دوباره مرتبط به نظر می رسد”. لباسهای او در عکسهای نمادین اواخر دهه 90 و اوایل دهه 90 نشان داده میشد و او بسیاری از آنها را با تغییرات جزئی بازگرداند. یک تکه بود، یک لباس یقه نامتقارن با پانل بسته بندی که مانند یک جلیقه روی یک بازو می لغزد. این عکس در Chlöe Sevigny توسط Mark Borthwick در سال 1999 عکاسی شد (و او در نسخه جدید برای مجموعه ای از تصاویر به مناسبت سالگرد نیز عکس گرفته شده است). کورنژو همچنین تاپ مثلثی را که در ابتدا توسط استلا تنانت در عکس دیگری توسط بورثویک پوشیده شده بود، بازگرداند. «مثلث اصلی حدود بود این بزرگ،” کورنژو گفت و یک فضای خالی بسیار باریک بین دو دستش ایجاد کرد. حالا یک لباس است. او گفت: “این همه چیز را در خود نگه می دارد.” کت بی بی، یک کت مورد علاقه همیشگی، به صورت قیچی با کمری تراشیده تر بازگشت.