
بروزرسانی: 23 خرداد 1404
Vote فروش خودروهای گازسوز جدید را پس از سال 2035 ممنوع کرده است
پس از آن تویوتا قرار دارد که هرگز مروج قوی خودروهای باطری الکتریکی نبوده است. این خودروساز اولین مدل تمام الکتریکی واقعی خود، bZ4x را امسال معرفی کرد و در حال حاضر در نسل دوم Mirai با موتور هیدروژنی عرضه شده است. این هفته، در اخبار مرتبط، تویوتا اعلام کرد که قدرت CARB برای تعیین استانداردهای آلایندگی خودرو خود را تشخیص خواهد داد. این خودروساز سال ها با CARB مبارزه می کرد اما اکنون از این چالش قانونی دست کشیده است. تویوتا این هفته توئیت کرد که "چشم انداز کاهش گازهای گلخانه ای (GHG) و اهداف خنثی کربن را با هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) و ایالت کالیفرنیا مشترک است. نوشته انتشار صفر روی دیوار است. رو به جلو.
این حرکت بسیار مهمی است و در واقع آخرین مرحله در یک فرآیند طولانی است. از زمانی که هیئت منابع هوایی (CARB) در سال 1967 تأسیس شد، این ایالت به آرامی و پیوسته به سمت استفاده بیشتر از وسایل نقلیه بدون آلایندگی (ZEV) حرکت کرده است. کالیفرنیا کشور را در تغییر مسیر به سمت وسایل نقلیه تمیزتر هدایت می کند و خودروسازان را به ساخت بیشتر سوق می دهد. خودروهای گازسوز کارآمد و سپس هیبریدی و سپس پلاگین هیبریدی (PHEV) و سپس در دهه گذشته، خودروهای بدون آلایندگی بیشتر و بیشتر از جمله مدل های تمام الکتریکی و هیدروژنی. سال گذشته، ZEV و PHEV ها 16 درصد از کل خودروهای جدید فروخته شده در این ایالت را تشکیل می دادند که بیش از هر ایالت دیگر در کشور بود. ایالت واشنگتن در تهیه قوانین مشابه از کالیفرنیا جلوتر است، اما یکی از ایالت هایی است که قصد دارد از رهبری کالیفرنیا پیروی کند و قوانین ZEV CARB را اتخاذ کند.
امروز، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا رای داد که از سال 2035، تنها در صورتی که خودروهای سواری، کامیون ها و شاسی بلندهای جدید در کالیفرنیا تولید گازهای گلخانه ای صفر داشته باشند، اجازه فروش را صادر کرد. - وسایل نقلیه موتوری و دیزلی جدید تا ده سال دیگر در ایالت فروخته نخواهد شد.
منصفانه است که بگوییم قانون امروز، شدیدترین تغییر CARB در تاریخ 55 ساله آن است. جزئیات دقیق این قانون نهایی نشده است، اما ممنوعیت کامل فروش خودروهای گازسوز و دیزلی جدید چیزی کاملا متفاوت برای ایالات متحده است. قوانین ZEV CARB واکنش نشان خواهد داد. CARB همچنین باید مقررات جدید خود را برای تصویب به آژانس حفاظت از محیط زیست ارائه کند.
خریداران خودروهای آمریکایی می توانند هر یک از این خودروهای الکتریکی را انتخاب کنند، زیرا CARB دهه ها را صرف این صنعت کرده است. مقررات انتشار گازهای گلخانه ای در اروپا و چین نیز توسعه خودروهای برقی را تشویق کرده است و صنعت با سرمایه گذاری میلیاردها دلار برای طراحی مدل های جدید EV، توسعه باتری های بهتر و ایجاد تعداد فزاینده ای از تاسیسات تولید برای ساخت همه این خودروها، به همه این نقاط فشار دولتی پاسخ داد. . با همه این چرخ دنده ها در حال حاضر، CARB یک بار دیگر از حد امکان عبور می کند. به طور هوشمندانه، CARB این قانون را در سال 2010 ایجاد نکرد، زمانی که اولین خودروی برقی بازار انبوه وارد بازار شد، و امروز نیز اعلام نکرد که ZEV ها تنها گزینه در لات های فروشندگان از سال 2025 خواهند بود. در عوض، پس از دادن مقدار زیادی به خودروسازان CARB اکنون به آنها می گوید که یک دهه دیگر برای تکمیل تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی (حداقل در کالیفرنیا) فرصت دارند تا همه چیز را مرتب کنند. حرکت CARB قوی است، اما غیر منطقی نیست.
وزن فورد و تویوتا
- نگران نباشید، شما همچنان می توانید خودروی گازسوز خود را در پایان دهه آینده در کالیفرنیا برانید. شما فقط نمی توانید یک وسیله نقلیه جدید در آنجا بخرید مگر اینکه مدلی با آلایندگی صفر باشد.
- این قانون جدید یک حرکت جسورانه است، اما همه آن با تلاش هایی است که هیئت منابع هوایی ایالت برای پاکسازی هوا از اواخر دهه 1960 انجام داده است.
- خودروسازان به این قوانین محدودکننده در سراسر جهان واکنش نشان داده اند، و آنها زمان داشته اند تا برای قوانین مشابهی که در ایالات متحده اجرا می شود آماده شوند.
این محتوا از {embed-name} وارد شده است. ممکن است بتوانید همان محتوا را در قالب دیگری پیدا کنید، یا ممکن است بتوانید اطلاعات بیشتری را در وب سایت آنها بیابید.
منبع
علیرغم قدم بزرگی که ACCII نشان می دهد، قوانین در واقعیت مبتنی هستند. اولاً، هنوز وسایل نقلیه زیادی در جاده های کالیفرنیا در سال 2035 و پس از آن بنزین و گازوئیل می سوزانند. مگر اینکه قانون فدرال مشابهی در راه باشد (نفس خود را حبس نکنید)، هر کسی همچنان می تواند در ایالت دیگر خودروی بنزینی بخرد و آن را در کالیفرنیا DMV ثبت کند. خودروهای بنزینی و دیزلی همچنان مجاز به فروش مجدد در کالیفرنیا به عنوان خودروهای دست دوم خواهند بود. بدیهی است که آنها همچنان مجاز به رانندگی در ایالت خواهند بود. سؤالات متداول CARB در مورد قوانین جدید به طور واقع بینانه بیان می کند که حذف تمام خودروهای گازسوز از جاده ها "سال های زیادی" طول خواهد کشید.
یک آستر نقره ای وجود دارد
برخی از خودروسازان قبلا تایید خود را اعلام کرده اند. باب هالیکراس، مدیر ارشد پایداری این خودروساز، در بیانیه ای گفت: فورد به شراکت ما با کالیفرنیا برای استانداردهای آلایندگی خودروهای قوی تر افتخار می کند و همچنین قوانین جدید را «استاندارد برجسته ای که حمل و نقل پاک را تعریف می کند و نمونه ای برای ایالات متحده."
CARB و Advanced Clean Cars II کامل نیستند، اما هیئت مدیره سابقه موفقیت دارد. بدون قوانین CARB گذشته، ما نمی توانستیم خودروهای هیبریدی، هیدروژنی و وسایل نقلیه الکتریکی امروزی را دریافت کنیم. احتمالاً تسلا یا فورد F-150 لایتنینگ، نیسان لیف یا استارت آپ هایی مانند ریوین و لوسید را نخواهیم داشت. ما به احتمال زیاد هیوندای Ioniq 5 را به عنوان خودروی برقی سال 2022 انتخاب نمی کردیم. ما حتی ممکن است جایزه EV Of The Year را نداشته باشیم که اهدا کنیم.