Holding Court: جودی کامر در «Prima Facie» به برادوی می رود

بین سال‌های 2018 تا 2022، جودی کامر با بازی جذاب خود در نقش قاتل زیبا و شاداب اجتماعی ویلال در سریال BBC America به یک ستاره تبدیل شد. کشتن حوا، برنده شدن یک بفتا و یک جایزه امی و باعث شد که همه از اینکه چقدر او عالی بود عصبانی شوند. اما کاری که او همیشه می خواست انجام دهد این بود که روی صحنه بازی کند. به عنوان یک نوجوان 12 ساله در لیورپول، او جایزه اول جشنواره نمایش محلی را برای مونولوگ در مورد فاجعه استادیوم هیلزبورو در سال 1989 به دست آورد و در 17 سالگی در نمایشی به نام ظاهر شد. قیمت همه چیز در یک سالن تئاتر در اسکاربرو، یورکشایر شمالی. با این حال، علیرغم ادامه تست بازیگری برای نقش‌های تئاتر در دورانی که در دوران نوجوانی و بیست سالگی‌اش در تلویزیون و سینما کار می‌کرد، صحنه گریزان باقی ماند. کامر در حال صرف چای در نیویورک با لهجه اسکاوسی بدون لاک خود به من می گوید: «بسیاری از بازخوردها عالی بود. (او در حال خرید آپارتمان در شهر است که ما ملاقات می کنیم، یک گام بزرگ پس از زندگی در خانه با والدین و برادر کوچکترش برای بیشتر موارد بیماری همه گیر). مدرسه نمایش و این یک کار بسیار بزرگ برای کسی است که به طور کلاسیک آموزش ندیده است. من قبلاً از آن احساس شکست می‌کردم.»

این جوان 29 ساله که جواب “شاید” را ندارد، سال گذشته اولین حضور حرفه ای خود در صحنه را انجام داد. پرما فیس، اثری خیره کننده تک زن از نمایشنامه نویس استرالیایی سوزی میلر. در آن، کامر در نقش تسا انسلر، اجرای تحسین‌شده و برنده جایزه ایونینگ استاندارد را به نمایش گذاشت. مونولوگ های واژن نویسنده ایو انسلر، که اکنون با نام وی شناخته می شود، یک وکیل مدافع جوان تیغ ​​تیز است که امکاناتش در دادگاه – به ویژه در پرونده هایی که با تجاوز جنسی سروکار دارند – زمانی که باید خودش پس از تجاوز جنسی به موضع گیری بپردازد، عملاً بی معنی می شود. او که از خود بیگانه شده و آسیب دیده است، به سرعت از این تصور که بازی های قانونی که زمانی دوست داشت انجام دهد، ارتباطی با عدالت خواهی داشت، نادیده گرفته می شود. کامر در مورد تسا می گوید: «او می داند که به شدت باهوش است و صاحب آن است. او از قدرت بزرگ خود شادی می کند. و البته، این سقوط را سخت‌تر می‌کند – وقتی او مجبور می‌شود با همه چیز از طرف دیگر روبرو شود.

تنظیم نوار
کامر کت بلیزر Max Mara می پوشد. لباس Jil Sander از Lucie and Luke Meier.

پریما فیس اکنون از وست اند به سمت تئاتر جان گلدن برادوی می رود، جایی که مخاطبان نیویورکی می توانند در Comer آنچه را که جاستین مارتین، کارگردان نمایش، کشف کنند.جنگل)، از ابتدا دیدم. او می گوید: «در اصل، او یک حیوان صحنه است. او یک حس شوخ طبعی باورنکردنی و یک خامی عاطفی دارد. او بسیار بسیار صادق و کاملاً نترس است. و همه اینها در اجرای او و انتخاب هایی که روی صحنه می کند تأثیر می گذارد. این یک خانه طبیعی برای او است.»

POWER PLAY
جاستین مارتین کارگردان فیلم Comer می گوید: «در اصل، او یک حیوان صحنه است. او بسیار، بسیار صادق و کاملاً نترس است.» گوشواره Proenza Schouler.



منبع در حین تحقیق، کامر و تیم خلاق وقت خود را در دادگاه جنایی مرکزی انگلستان و ولز – که بیشتر به عنوان قدیمی بیلی شناخته می شود – سپری کردند و وکلای لندن را در محل کار مشاهده کردند. (پس از تحصیل در دانشکده حقوق در دانشگاه نیو ساوت ولز، میلر تا سال 2010 به عنوان وکیل حقوق بشر و دفاع جنایی مشغول به کار شد، زمانی که به طور تمام وقت به نمایشنامه نویسی روی آورد.) کومر به یاد می آورد: «این بسیار شبیه تئاتر بود. همه نقش خود را بازی می‌کردند، همه خط‌هایشان را می‌دانستند، همه می‌دانستند چه زمانی وارد شوند و چه زمانی وارد شوند. اما مخاطرات بسیار بالا بود.» وقتی من پیشنهاد می‌کنم که تسا در حال پرس و جو از یک شاهد ممکن است دور از بازی کردن ویلانل با قربانی قبل از شروع قتل نباشد، کامر می‌گوید: «مطمئنا. او مانند یک پرنده با طعمه اش است. او بسیار سرگرم می شود – بازی کردن با او، باعث دردناک شدن آن می شود. او مثل این است که این مرد یک احمق لعنتی است و هیچ سرنخی در آینده ندارد.»

از طرف میلر، او با آنچه در آن دیده بود بسیار متقاعد شد کشتن حوا که او در ابتدا متوجه نبود که کومر انگلیسی است. وقتی نام او برای اولین بار مطرح شد، “گفتم، “چرا باید بازیگر روسی را انتخاب کنیم؟” نمایشنامه نویس با خنده به یاد می آورد. کشف اینکه کومر پیشینه طبقه کارگری را که میلر برای تسا نوشته بود – که آموخته است از دست کم گرفته شدنش استفاده کند – به اشتراک گذاشته بود، او را به بالای لیست رساند.