Estée Lauder تام فورد را با قراردادی 2.8 میلیارد دلاری خریداری کرد

ارزش کل شرکت در این معامله 2.8 میلیارد دلار است. شرکت های Estée Lauder اکنون تقریباً 2.3 میلیارد دلار پرداخت خواهند کرد که خالص 250 میلیون دلار به ELC در زمان بسته شدن از مالک مجوز عینک تام فورد Marcolin است. 300 میلیون دلار در پرداخت های معوق از ژوئیه 2025 سررسید خواهد بود.



منبع

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی در مورد اینکه چه کسی تام فورد را پس از اینکه در ماه ژوئیه مشخص شد که این برند لوکس بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس را برای بررسی یک فروش بالقوه استخدام کرده است، دنبال می‌شود. در ماه اوت، مجله ی وال استریت گفت که Estée Lauder در حال مذاکره برای خرید تام فورد با مبلغی حدود 3 میلیارد دلار است و اوایل ماه جاری گزارش شد که مالک گوچی کرینگ نیز در میز مذاکره حضور داشته است.

«شرکت‌های استی لادر خانه ایده‌آلی برای این برند است. فورد در بیانیه‌ای گفت: آن‌ها از اولین روز ایجاد شرکت من شریک فوق‌العاده‌ای بوده‌اند و من از اینکه می‌بینم آنها مهمانداران لوکس در فصل بعدی می‌شوند، هیجان‌زده هستم.

شرکت های Estée Lauder بیشتر به دلیل مارک های آرایش، مراقبت از پوست و عطر مانند Estée Lauder، La Mer، Mac و Clinique شناخته می شوند و دارای مجوز زیبایی برای چندین برند لوکس از جمله Tom Ford Beauty است که در سال 2006 راه اندازی شد.

شرکت های Estée Lauder تام فورد را در معامله ای به ارزش 2.8 میلیارد دلار خریداری کرده است زیرا به دنبال ایجاد حرکت در “مقوله امیدوار کننده زیبایی لوکس” است. پوشاک آماده این برند تحت لیسانس گروه Ermenegildo Zegna که مالک تام براون نیز هست تولید خواهد شد.

فورد که نام تجاری همنام خود را در سال 2005 تأسیس کرد، تا پایان سال 2023 به عنوان “مصاحبه خلاق” برند ادامه خواهد داد. رئیس دومنیکو دی سوله در این دوره به عنوان مشاور باقی خواهد ماند.

این مجموعه زیبایی گفت که این قرارداد به آن نظارت خلاقانه بر تجارت زیبایی تام فورد، افزایش سرعت و چابکی می دهد و فرصت هایی را برای نفوذ بیشتر آنلاین به ارمغان می آورد. از دیگر مزایای این معامله می‌توان به تامین جریان نقدی بلندمدت از مالکیت برند زیبایی تام فورد پس از انقضای مجوز موجود در سال 2030 اشاره کرد. این شرکت گفت که این امر همچنین نیاز به پرداخت حق امتیاز و باز کردن جریان‌های درآمدی جدید از صدور مجوز را از بین می‌برد.

این مقاله در ابتدا در Vogue Business ظاهر شد. برای دریافت خبرنامه Vogue Business، اینجا ثبت نام کنید.