“هیچ چیزی به نام آب و هوای بد وجود ندارد، فقط لباس های بد وجود دارد” یک ضرب المثل رایج در اسکاندیناوی است که در آن طبیعت آب و هوا همیشه بر لباس پوشیدن مردم تأثیر داشته است. بافتنیهای نوردیک – که توسط تعدادی از برندها (از جمله Rolf Ekroth و Paolina Russo) برای پاییز 2024 در هفته مد کپنهاگ احیا شدند – نمونه خوبی از ترکیب عملکرد با زیباییشناسی هستند، البته نه به کاردستی. پارچههای دلچسبی که ممکن است در کمد پدربزرگتان پیدا کنید، مانند پارچههای توید و هوندستوث نیز از سرما جلوگیری میکنند و در Caro Editions و Skall Studio در این فصل به صورت پوششهای کلاسیک و قابل اعتماد بریده شدند. بر اساس ارتباط مشهور منطقه با طبیعت، رنگها، چاپها و تکنیکهای دیگر برای تجسم شکوه مادر طبیعت مورد استفاده قرار گرفتند. (ژاکارد پوست مانند را در مجموعه باگکور هنریک ویبسکوف و استودیو Solitude ببینید.)
بازار CPHFW یک بازار معاصر (در مقابل لوکس) است و شلوار جین یکی از لوازم اصلی است. Marimekko که در حال حاضر شصتمین سالگرد چاپ معروف خشخاش Unniko خود را جشن می گیرد، آن را روی لباس جین قرار داده است و Vain که او نیز اهل فنلاند است، یک جین جین دوبل چاپ مانند بریده شده در نقش برجسته قلب خود را نشان می دهد. در Stamm، شلوار جین در نسبت های XXL جنبه های مجسمه ای به خود گرفت. در جاهای دیگر، کالسکه باز گشت.
كمتر كمتر كمر و روسري و روسريهاي بسته بود كه دور گردن و شانه ميپيچيدند. در مقابل این نقوش دایره ای، ظاهر صافی که در نمایشگاه مارک جاکوبز دیده شد در چند مجموعه دانمارکی وجود داشت. فراگیرتر نوستالژی دهه 80 بود، که مخصوصاً (در لباس شب) در نیکلاس اسکووگارد و کراواتها و کراواتهای نه چندان کاری که طبق معمول انجام میشد، قوی بود. به نظر میرسد که این به فشار و کشش بین کار و اوقات فراغت اشاره میکند. نمایشهای دانمارک طیف گستردهای از گزینههای دنیای واقعی و انبوهی از ظاهرهای خارقالعاده را برای دگرگونیهای جوجه اردک به قو ارائه میکردند – جوجه اردک، مانند پرنده، به جای آنهایی که شبیه ترومن کاپوتی هستند. به هر حال، قو، پرنده ملی این پادشاهی افسانه ای است.
طبیعت دوم
طراحان به دعوت طبیعت وحشی توجه کردند و شکوه مادر طبیعت را تقلید کردند.