کالکشن آماده پوشاک پاییز 95 چالایان

جهان‌سازی بخشی از کاری است که طراحان انجام می‌دهند، اما تعداد کمی جهان‌ها را با قطب‌های دوردست (خودی/خارجی، شرق/غرب و غیره) مانند حسین چلایان ساخته‌اند. چالایان به عنوان دانشجو در سنترال سنت مارتینز، مجموعه فارغ التحصیلان خود را در زمین دفن کرد تا آن را پیر کند. اسمش را بگذارید ارتباط با طبیعت. ماشین‌های سفر، ارتباطات و جنگ از جمله موضوعات مجموعه پاییز 1995 چالایان، در امتداد استوای دروغین بود. او در سال 1998 گفت: “من به تأثیر فناوری و احساس گم شدن و کوچکی ما در فرصت های بی پایان فناوری علاقه مند هستم.” ووگ مصاحبه. “من به از دست دادن هویت علاقه مند هستم، این ایده که کاوش در “دیگری” می تواند باعث شود خودت را گم کنی.”

استفاده چالایان از جواهرات آنتن مانند و چاپ نقشه روی کاغذ Tyvek (لباسی که بیورک از آن بر روی جلد آلبوم خود در سال 1995 پوشیده بود. پست) همه نشان می دهد که این مجموعه به نحوی در مورد ناوبری – در بین مکان ها، بلکه از طریق زندگی در تمام افراط های آن بود.

یادداشت سردبیر: این مجموعه در ابتدا در مارس 1995 در لندن ارائه شد و به عنوان بخشی از تلاش های مداوم Vogue Runway برای مستندسازی شوهای مد تاریخی دیجیتالی شده است.

در میان نقوش چاپی این مجموعه، علاوه بر نقشه ها و نمودارهای آب و هوا، خط مانیتور قلب دندانه دار بود. انفجارهای گل مانند خطوط قوسی نقطه‌ای که چاپ، لایه‌بندی و برجسته شده بود توسط روزنامه‌نگاران به‌طور متفاوتی به‌عنوان «مسیرهای پرواز»، تخته‌های مدار و «آتش موشک» توصیف شد. نوشتن در 032c در سال 2005 مورخ کارولین ایوانز اشاره کرد که این مجموعه شامل “کت و شلوارهای کاغذی تعبیه شده با فیبر نوری است که مانند چراغ های هواپیما در شب چشمک می زند.” با نگاهی به گذشته، علاقه چالایان به سفرهای هوایی پیش از لباس فوق العاده بال هواپیمای کنترل از راه دور او برای بهار 2000 است.

راه های زیادی برای نگاه کردن به این قطعه وجود دارد. بر اساس فرهنگ لغت، استوا (که در عنوان نمایش به آن اشاره شده است) “خطی خیالی است که در اطراف زمین ترسیم شده است، به طور مساوی از هر دو قطب فاصله دارد، زمین را به نیمکره شمالی و جنوبی تقسیم می کند و موازی عرض جغرافیایی 0 درجه را تشکیل می دهد.” اگر همانطور که چالایان بیان کرد، فناوری مخلوق بشریت است، شاید طبیعت مخلوق خدا باشد و چیزی که نمی توان آن را کنترل کرد، مهم نیست که چند بار نقشه برداری، سفر یا کاوش شود. شاید مدل چالایان در یک نوع محافظ «جعبه قلبی شکل» قفل شده باشد که (به زور) او را به زمین می‌بندد و از صاف کردنش جلوگیری می‌کند.



منبع

ژاکت‌های پشمی کاملاً دوخته شده نمایش، دارای اشکال تیز، حتی سیخ‌دار و شبیه بال بودند. این فضای مشترک با جداکننده‌های نئوپرن اسپرت‌تر که شامل بدنه و کت‌های لحاف‌دار تا کمر می‌شد. با حفظ سبک ورزشی، کت‌های بلندی که نمایش را باز کردند، با کفش‌های کتانی طراحی شده بودند، که در آن زمان یک انتخاب معمولی نبود. چیزهای نرم‌کننده لباس‌های روکش و لغزنده بودند، برخی با ردیف‌هایی از دکمه‌های رولئو، با حسی روان از دهه 30 دهه 70. متعادل کننده این شیرینی (نسبی) یک سری بافتنی تار عنکبوت بود که ظاهری شبیه نایلون های خرد شده داشت.

قطعه مقاومت این مجموعه یک کرست چوبی حکاکی شده و لاک زده با بست های فلزی بود. دانه های چوب کمی شبیه به برخی از گرافیک های نمایش بود و در اطراف ناحیه نوک سینه ها متورم شد. این توسط مؤسسه لباس Met خریداری شد و متصدیان در مدخل کاتالوگ خود می نویسند که «این «بوستور» اساساً با فناوری پایین در تضاد با بسیاری از آزمایشات چالایان با مواد غیر متعارف، از جمله برخی مرتبط با فناوری هوافضا است. با این حال، این مربوط به طرح قبلی از ارائه فارغ‌التحصیلی سن مارتینز در سال 1993 و قطعات «مبلمان» با طراحی زیبای بعدی است که به لباس‌هایی از مجموعه پاییز/زمستان 2000-2001 او تبدیل شد.