یک بار، ماههای بسیار لوکس پیش، پتوهای بسیار مطمئنی در پالت ظریف نانسی میرز از خامه، اکرو، تخته سنگ یا حتی اسپرسو روی ملحفههای سفید و شفاف ما نشسته بودند (یا به طرز هنرمندانهای روی آخرین ورودی از بخش صندلی 1stDibs انداخته میشدند) . اما آیا اخیراً همه ما به دنبال چیزی اساسیتر نیستیم – چیزی مملو از احساس یا معنی، چه در زندگیمان و چه در انتخابهای مد و دکورمان؟ پتوهای رنگارنگ و با طراحی خوب ممکن است سرمایهگذاری ماندگاری باشند، اما اخیراً ثابت شدهاند که هم وسیلهای جذاب برای همکاریهای بینفرهنگی و هم یک راحتی دنج هستند که میتوانند به بافت اجتماعی خانههای ما بیفزایند.
فلورانس لافارژ، مدیر خلاق منسوجات خانگی هرمس میگوید: «منسوجات به ما احساس انسان بودن میدهند. از زمان عرضه آن در سال 1988، پتوی قهرمان آنها، آوالون منقش به H بوده است.
یک کوچک همسایه از ریشه اسب سواری خانه. (نام این پتو برگرفته از جزیره افسانه آرتوریان است که توسط جادوگر مورگان لو فی و هشت خواهرش اداره می شد.
آنها در هنرهای شفابخش مهارت دارند.) هرمس هر سال تعداد محدودی تولید می کند و ارزش آنها – مالی و غیره – در طول زمان افزایش یافته است.
اندرسون آنچه را که «هنر مسطح» مینامد را هم در لوو و هم در لیبل JW Anderson خود ارائه میکند، جایی که او با Dame Magdalene Odundo DBE و سرامیست و هنرمند پرفورمنس متولد نیویورک، Shawanda Corbett همکاری کرده است. هر چه اسمش را بگذارید، پتویی که به دنبالش هستید باید در آن واحد پیله باشد و پروانه انتخاب های مد فراوان است: پرتاب های دوخته شده اردم طرح گل چینی اوتولاین او را در رنگ های بوردو، سبز، شتری و خاکستری دوباره تصور می کند. خنثیهای بینظیر، شنل دیگری از طعم عالی را در The Row و Khaite اضافه میکنند. گابریلا هرست، یکی از طرفداران پتوی پوشیدنی، ترمههای حاشیهدار رنگارنگ خود را با Manos del Uruguay، یک سازمان غیرانتفاعی که به زنان روستاهای روستایی کمک میکند از طریق صنایع دستی سنتی امرار معاش کنند، میسازد. Begg x Co، در Ayr، در ساحل غربی اسکاتلند، تکنیک های صنعتگر را با طراحی مخرب ترکیب کرده است.
این یک پتوی فوقالعاده بود که الهامبخش Chait – برنده CFDA/ بود.ووگ صندوق مد یک دهه پیش – برای راه اندازی برچسب خود در سال 2007. به زودی، او در Maxfield در لس آنجلس فروخت. چایت میگوید: «آنها از من پرسیدند که آیا میتوانم بیشتر بسازم، بنابراین من بیشتر ساختم. این چنان چیزهایی است که رویاهای مد روی آن چرخیده است.
در همین حال، راه راههای جذاب پرتابهای هندسی جاناتان ساندرز – ساخته شده در لسآنجلس از ترمه موهر رنگآمیزی دستی و نخهای پشم بازیافتی – جنبه نرمتر اسکاتلندی را در استودیو ساندرز نشان میدهد، جایی که او خطوط جسورانه و تمیز را در کار مبلمان خود بررسی میکند. . از نظر طراحی، پتوها انعطاف پذیر، متحرک و همه کاره هستند. ساندرز میگوید، کنتراست را هیجانانگیز میدانم، همانطور که در طراحی لباسها انجام دادم – مانند یک دامن فوقمدرن در درخشش فنی با بافتنی با احساس ارگانیک. “این فقط بازتابی از نحوه زندگی ما است. این روزها کیست؟»
من یک عضو پرافتخار تیپ پتو هستم: اردم پشم مرینوی گلدار تافی و سفید سخاوتمندانه، که روی بازویی در باند فرودگاه پوشانده شده است، اکنون روی صندلی پوست گوسفندی در گوشه کتابخوانی من قرار گرفته است. این یک اثر نمایشی است – هر ذره به اندازه جلدهای Juniper من. یک جایزه دیگر خانه: یک پتوی ترمه رنگین کمانی Loewe که در بدو تولد توسط پدرخوانده او (و مدیر خلاق خانه) جاناتان اندرسون به پسرم هدیه داده شد. حضور درخشان آن هم با لرز و هم با بینی های پوزه مقابله می کند و در خاکستری ترین روزهای زمستان، پوششی ژولیده ایجاد می کند.
هرمس که برای همیشه پیشگام است، به کشف احتمالات پتویی ادامه می دهد و اخیراً بزرگترین پرتاب صنعتگر خود را تا به امروز راه اندازی کرده است: Surface، یک کار تکه تکه هفت در هشت فوت از شش ضلعی های کشمیری لحافی. (کمتر سنگین، اما یک هدیه درخشان، پرتاب ترمه طرحدار Mètier London است که از نخی پایدار در تپههای توسکانی ساخته شده است، که به همان اندازه کار میکند و همچنین در حین پرواز دزدیده شده یا در جایی از خانه پوشیده شده است.)
یک پتو فقط یک مستطیل است، درست است؟ پس چگونه میتوان با یک مستطیل چیز خاصی خلق کرد؟» از گرگ چیت می پرسد که پتوهای تکنیکالر با دست ریسیده شده را برای برچسب خود، The Elder Statesman می سازد. “برای من، در تمام طول مسیر در مورد ترمه بود – اما یافتن یک روش واقعا منحصر به فرد برای ساخت نخ.”