پیرپائولو پیچیولی در «همیشه والنتینو»، نمایشگاه تئاتری و فراگیر با کاوش در کدها و ارزش‌های خانه که این هفته در دوحه افتتاح می‌شود.

پیرپائولو پیچیولی با کارکنان آتلیه اش در پله های اسپانیا در رم، 2022.

عکس: با حسن نیت از والنتینو

و بنابراین بازدیدکنندگان تور خود را از “همیشه والنتینو” به همان روشی آغاز می کنند که کارمندان مزون روزهای خود را شروع می کنند، با ورود به حیاط دفتر مرکزی در Palazzo Mignanelli، جایی که مجسمه بزرگ ایگور میتوراج (در این مورد یک کپی از) است. Sorgente del Centurione به فضا فرمان می دهد. فیوری توضیح می دهد: «نکته بسیار جالب مجسمه این است که به نوعی این ایده از قطعات گذشته را که به یک اثر مدرن تبدیل شده است، تکرار می کند. این یک نمای کلی از لباس‌هایی است که هم توسط گاروانی و هم پیچیولی طراحی شده‌اند، بنابراین ایده مکالمات بین آثار معاصر و گذشته را آغاز می‌کند، آن‌ها را متحرک می‌کند و بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا این ارتباطات بین تاریخ و حال برقرار کنند.» توجه به این نکته ضروری است که در این نمایشگاه، از جمله این بخش، هم طرح‌های مد لباس و هم طراحی‌های آماده به نمایش گذاشته می‌شود.

لرد بایرون یک بار رم را به عنوان “شهر روح” توصیف کرد و شاید این مختصرترین روش صحبت در مورد رم باشد که “Forever Valentino” به قطر آورده است. این برداشت از شهر بسیار شبیه رویکرد خود پیچیولی به خانه والنتینو است. تمرکز او بر گرفتن روح میراث آن در طرح های احساسی و فراگیر است.

لباس جدید Fiesta Pierpaolo Piccioli برای پاییز 2022.

عکس: با حسن نیت از والنتینو

تیم رویایی متصدیان به جای استفاده از زمان به عنوان اصل سازماندهی نمایشگاه، بر مکان تمرکز کرده اند: رم. پیچیولی در یک تماس می‌گوید: «من فکر می‌کنم که یک خانه مد رومی بودن چیزی است که والنتینو را بسیار خاص و منحصر به فرد می‌کند. رم تاثیر زیادی روی کار من دارد. رمی که در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است، رم کارت پستال ها و کلیشه ها نیست، بلکه شهری واقعی است که مردم واقعی در آن زندگی می کنند و به ویژه رم به عنوان خانه والنتینو مزون است. گیونی می‌گوید، مدیر خلاق به وضوح نمی‌خواهد در «تله یک منظر مصور و کیچ از رم» بیفتد. همچنین فکر می‌کنم آنچه پیچیولی به مد می‌آورد، و به‌ویژه برای والنتینو، ایده‌ای از رم به‌عنوان شهری جهان‌وطنی، به‌عنوان شهری واقعاً زیست‌شده، به‌عنوان مکانی که قرن‌ها در آن همزیستی وجود داشته است… شهری است که بسیار چندصدایی‌تر است. پیچیده و زیبا در تنوع آن نسبت به روایت امپراطوران ما را به این باور واداشته است.»

لباس فیستا طراحی شده توسط والنتینو گاروانی برای مد لباس بهار 1959.

عکس: با حسن نیت از والنتینو

سپس بازدیدکنندگان می توانند وارد اتاق های کاملا سفید آتلیه شوند. “رنگ از [a] مد لباس [atelier] پیچیولی می گوید: «این فقط یک دلیل بسیار ساده و کاربردی است، نه فقط یک دلیل نمادین.» اما همان طور که مدیر خلاق پیشنهاد می کند، ایده مد لباس نیز یکی از ایده های کارتونی است. لباس های سفارشی که زندگی خود را با دستمال های سفید شروع می کنند. در این اتاق لباس هایی در حالات مختلف تبدیل هستند و می توان آنها را به دلیل معماری و شیئی بودنشان قدردانی کرد، اما، همانطور که جیونی می گوید، پیچیولی همچنین می خواست در این اتاق ها “حس صمیمیت واقعی و واقعی” را به تصویر بکشد. [the] رابطه شخصی فوق‌العاده بین مشتری و مزون و خود لباس‌ها.» اعتقاد پیچیولی به باز بودن در بهار 2023 نیز به نمایش گذاشته شد. پله های اسپانیا یک بنای یادبود بزرگ برای همه است. [but] برای ما جایی است که برای نوشیدن قهوه می‌رویم، بنابراین به نوعی صمیمی است.»



منبع