در واقع، فصلهای مختلف زندگی یک رقصنده – ساعتهای طاقتفرسا تمرین، عظمت اجراها، انتقال در اواخر زندگی به آموزش – همه به طرز شگفتآوری با مجموعهای از محصولات معمولی Wickstead همراه است، حتی به عنوان او به طور فزایندهای جاهطلبانه در زمینه خیاطی و لباس بافتنی انجام داده است. (ژاکتهای ضخیم و رضایتبخش بافتنی کابلی او در چند فصل گذشته محبوبیت خاصی داشته است.) اما این چشم رمانتیک او برای لباس شب است که بیش از همه میدرخشید – و یک بار دیگر ثابت کرد که Wickstead توانایی چرخیدن یک نخ رمانتیک و فرار را دارد.
مجموعه Emilia Wickstead Resort 2023
در حالی که برخی ریفهای جدید و آماده برای رقص در مجموعه وجود دارد – مثلاً پیراهن مردانه و بزرگ برای پوشیدن بعد از کلاس باله، یا پارچههای کابلی بریده شده هنرمندانه برای پوشیدن در حین گرم کردن – طبیعی است که تفسیر ویکستد از دنیای رقص چنین باشد. با توجه به سابقه او در لباس شب، لاغرتر است. با این حال، یک روح تئاتری و غیرمعمول پر زرق و برق (برای Wickstead) در مجموعه وجود داشت. چاپ جسورانه گل رز قرمز روی پسزمینه قرمز از گلهایی الهام گرفته شده بود که در حین تشویق به روی صحنه پرتاب میشدند، در حالی که مجموعهای از نگاههای جذاب از پارچه جدید Wickstead بریده شد و تیم او توسعه دادند که به آن لقب دادهاند. “lurex Tweed”، و این درخشش شادی آور و رقیق مانند دارد. دیگر نوآوریهای نساجی Wickstead شامل پارچههای عملکردی کاملاً لوکسی بود که برای ساخت دامنهای حجیم استفاده میشد که پر نور هستند، اما ساختاری تقریباً برای ایستادن دارند.
پس ویکستد چه کرد؟ تعداد انگشت شماری از معتبرترین شرکتهای باله لندن را فراخوانی کنید و برخی از برجستهترین تکنوازان آنها را دعوت کنید تا مجموعه را در محیط اطراف مرکز رقص ملی باله انگلیسی الگوبرداری کنند. انحرافهای خارقالعاده بدن رقصندهها نه تنها دامنهای کامل و شیک و کشبافهای شیک و شیک ویکستد را به نمایش میگذارند، بلکه همچنان سنت ویکستد را ادامه میدهند که به دنبال جوامع واقعی زنان برای الگوبرداری از مجموعههای اولیهاش است. او گفت: «فکر میکنم این یک زاویه دیگر به لباس اضافه میکند. من همیشه سعی میکنم زنمان را در مکانهای مختلف پیدا کنم و برای محیطهای مختلف لباس بپوشم.»
با توجه به محیط استودیوی باله آخرین لوک بوک امیلیا ویکستد، اولین سوالی که مطرح می شود این است که آیا ویکستد خودش یک رقصنده است یا خیر. او با خنده گفت: «از کودکی جاز و باله کار میکردم، اما فقط برای بهترین رقصنده جایزه گرفتم. “پس این به هیچ سرگرمی خاص من مربوط نیست.” در عوض، رابطه عاشقانه ویکستد با باله ناشی از شیفتگی او به کتاب آنی لیبوویتز در سال 1983 است. رقصنده هاکه دارای پرتره های خیره کننده ستارگانی از جمله میخائیل باریشنیکوف و دارچی کیستلر است که هر دو در استودیوهای خود تمرین می کنند و به صحنه می روند. ویکستد گفت: «چیزی که در مورد آن دوست داشتم، این تصاویر تمرینی بود که با پرتره آمیخته شده با تولیدات بزرگ بزرگ ترکیب شده بود. “من خلوص را دوست داشتم، و چقدر خام بود.”
یکی دیگر از جزئیات قابل توجه استفاده ویکستد از نوارهای پین است که تحت تأثیر معلق ماندن معلم رقص در پسزمینه تصاویر لیبوویتز بود. در دستان ویکستد، الگوی کت و شلوار کلاسیک هر چیزی جز سختی به نظر می رسد. پارچههای پشمی و کرپهای نرم – و دامن چیندار بسیار دوستداشتنی با الهامگرفته از شکل توتو – قطعات خطنوار به سبکی یک پیروت رقصنده بودند.