مجموعه آماده پوشاک Quira پاییز 2023

در مجموعه پاییزی، لئونی دیدگاه خود را نسبت به کمد لباس مدرن تقویت کرد و در عین حال که کاملاً پوشیدنی باقی می ماند، حس جدیدی را به آن القا کرد. جریان پنهانی از کلاسیک گرایی هنری نامتعارف فیلو و خلوص درجه یک ساندر را می توان احساس کرد، اما نگاه کلی به لئونی است. وضوح شکل ها با بازی های جذاب بر روی برش و ساخت پیچیده می شود، در حالی که جزئیات در نظر گرفته شده (که او آن را “رازهای پنهان کوچک” می نامد) لبه ها و شخصیت منحصر به فردی را برای هر قطعه فراهم می کند.

طراح توضیح داد: “به چالش کشیدن خلاقیت من، اجازه دادن به لحظات ناراحتی به پیشبرد روند به سمت راه حل های غیرقابل پیش بینی کمک می کند.” یکی از بهترین ظاهرهای این مجموعه – یک کت و شلوار دامن کلاسیک فریبنده – الگویی برای شیوه عمل لئونی فراهم کرد. ژاکت مردانه شانه قوی به شکل مارپیچ بریده شده بود تا باسن را در یک حرکت نرم و تقریباً چروکیده قرار دهد. دامن چین دار عمودی و محکم بود که از پشم متراکم و فشرده در سایه شدید خاکستری یکنواخت ساخته شده بود. او پیشنهاد کرد: «من چیزی می‌خواستم که به یاد لباس‌های مد دهه 50 و همچنین جلدهای قرن 18 باشد و برخی از مردم غیرمنتظره را به سیلوئت تزریق کنم. “چیزی که من دنبال آن هستم – این سبک است، نه مد.”



منبع

کویرا که زاییده فکر طراح ایتالیایی ورونیکا لئونی است، یکی از فینالیست های جایزه LVMH امسال است. لئونی در تماس زوم از استودیوی خود در رم گفت که قرار گرفتن در انتخاب نهایی جای تعجب داشت. یک پروژه استارت آپی مانند Quira لزوماً با پیروی از قوانینی که صنعت امروز عمدتاً به آن پایبند است رشد نمی کند. این باعث می شود که من احساس خوش بینی کنم که مسیر چالش برانگیز آن تایید شده است.

لئونی یک یا دو چیز در مورد عملکرد درونی سیستم مد می داند. شجره نامه او ناشی از همکاری نزدیک با جیل ساندر و فیبی فیلو سلین است. برای هر دو او طراح سر خط لباس بافتنی بود. Remo Ruffini از Moncler، لئونی را در بهترین موقعیت خلاقانه برای لباس زنانه در Moncler 1952 قرار داد. در حال حاضر او در حال مشاوره با The Row برای مجموعه های مردانه و زنانه است و از نزدیک با Olsens همکاری می کند. او گفت: «در کویرا، نوعی همزیستی از همه تفاوت‌ها، هم جغرافیایی و هم سبکی، مدیران خلاقی که من افتخار همکاری با آنها را داشتم، وجود دارد. “اما این به جای زیبایی شناسی، همزیستی تجربیات است.”

ریشه های ایتالیایی طراح به کویرا سه ساله کیفیت روحی آن را می بخشد، یک ویژگی بیانگر و غریزی که به قول لئونی به «مینیمالیستی حداکثری» ترجمه می شود. حساسیت‌های مربیان او به یک «پروژه چریکی» تبدیل شده است که مظهر برداشت شخصی او از زنانگی معاصر است – سخت‌گیرانه و در عین حال خودانگیخته، به لحاظ حسی شدید، ساده‌شده و ضروری با نشانه‌هایی از جسارت. “وفاداری او به ساخت ایتالیا” از پیچیدگی تخیلی ساخت و ساز پشتیبانی می کند که از رویکرد سختگیرانه و تقریباً سختگیرانه کم نمی کند. در طراحی منظم او آزادی ابداعی وجود دارد، اگرچه او گفت: «زنگ محکم است، وقتی نوبت به ویرایش و احترام به ضروریات اجزای سبک من می رسد. من آن را تعادل می نامم تا مینیمالیسم.