در The Public، “هر چه سخت تر می آیند” راه خود را به روی صحنه می خواند


اختراع مجدد فیلم افسانه ای پری هنزل در سال 1972 هر چه سخت تر می آیند زیرا صحنه هرگز ساده، سرراست، واضح، واضح یا آسان نخواهد بود. این فیلم – که اکنون به طور گسترده ای به عنوان بهترین فیلم جامائیکایی تا به حال شناخته می شود و یک نقطه عطف از نظر آوردن موسیقی رگی به سایر نقاط جهان است (باب مارلی تنها سال بعد جهانی شدن را آغاز کرد) – هیچ یک از این چیزها نیست: جست و خیز گیج کننده و سریع در زندگی خیابانی و خرده فرهنگ ها و اتحادهای پناهجوی کینگستون، جامائیکا، مملو از غیبت، تقاطع دوگانه، پایولا، فساد… و موسیقی متن قاتل.

همچنین تولید جدید در تئاتر عمومی (تا 9 آوریل تمدید شد)، با کتاب (و چند آهنگ جدید) از نمایشنامه نویس تحسین شده سوزان-لری پارکس. سکته‌های کلان از فیلمی به صحنه دیگر تقریباً یکسان است: ایوان جوان و جاه‌طلب (ناتی جونز) در جستجوی شادی شهرت و ثروت از طریق آهنگ موفقی که در تلاش برای ضبط کردن آن است به شهر بزرگ می‌رود. وقتی می بیند که از این تعقیب خارج شده است، زیرا با هیلتون (کن رابینسون) سازنده محلی، که البته نه تنها با دیجی ها و صاحبان فروشگاه های ضبط موسیقی در حال معاشرت است، قراردادی بن بست امضا نمی کند. جزیره، اما با پلیس فاسد نیز – ایوان در کلیسایی به رهبری یک واعظ کاریزماتیک (جی. برنارد کالووی) پناه می گیرد، جایی که با السا (با بازی خواننده میکا) آشنا می شود. و هنگامی که عشق فزاینده ایوان و السا منجر به دردسرهای فزاینده ای در دست واعظ نه کاملاً مقدس می شود، ایوان سرانجام با کارآفرین محلی حشیش – یا به قول زمان و مکان، مشغول به کار می شود. قاچاقچی گنجه– خوزه (دومینیک جانسون). شما می توانید حدس بزنید که همه چیز از اینجا به کجا می رسد – به طور خلاصه: دردسر بزرگ.

تا کنون، از نظر طرح داستان، ما کاملاً مشابه فیلم را دنبال می‌کنیم، اگرچه اقتباس صحنه‌ای پارکس شامل 23 آهنگ – یا آیه‌هایی از آهنگ‌ها، یا تکه‌هایی است – تنها در اولین اقدام (فیلم در مجموع 11 آهنگ داشت). با این حال، عمل دوم، آنچه را که در فیلم هنزل، فرار درست، بیهوده و باشکوه ایوان از قانون است، متراکم و تلسکوپ می کند (اگر فیلم The Clash “Guns of Brixton” را شنیده باشید – “می بینید، او احساس می کند ایوان است. / متولد زیر آفتاب بریکستون / بازی او Survivin’ نامیده می شود / در پایان هر چه سخت تر می آیند“—شما می دانید حال و هوا) به یک بازی اخلاقی نسبتا مرتب تر. به همان مکان می رسیم؛ این فقط یک سفر سریعتر، با جزئیات و جزئیات کمتر است.

آیا این همه کار می کند؟ آهنگ ها و موسیقی قطعا این کار را انجام می دهند. اگر آهنگ‌های اصلی فیلم هنوز بهترین تاریخ موسیقی جامائیکا در آن دوران هستند، اعداد اضافه شده – چه از همان زمین غنی موسیقی آن زمان استخراج شده باشد (این بحث دیرینه من است که با جمعیت یا مایل مربع اندازه‌گیری می‌شود. سهم موسیقایی جامائیکا در جهان با هیچ کشور دیگری بر روی زمین قابل رقابت نیست) یا توسط پارکس ساخته شده است – فقط بر اساس این افتخار ساخته شده است، و آنها در طیفی ارائه می شوند که فقط از نفس گیر تا الهام بخش است.



منبع