نمای بیرونی هاوزر و ویرث وست هالیوود
جورج کاندو زیبا و عجیب را در هاوزر و ویرث استخراج می کند
در مورد کار در نمایش Hauser & Wirth، این هنرمند میگوید الهامبخش او به همان اندازه خودجوش بوده که طول عمر سفر و تجربه خلاقانهاش ما را به این باور سوق میدهد. او تابستان گذشته در حومه شهر نقاشی می کرد که تصمیم گرفت یک رکورد قدیمی را توسط گروه Doors ثبت کند. آهنگ “People Are Strange” آمد و [Jim Morrison] مدام می گوید: «وقتی غریبی، وقتی که هستی straaaange…و من فقط با خودم فکر کردم – با تماشای اخبار و نگاه کردن به دنیای اطراف – می دانید چیست؟ مردم واقعا هستند کاندو به یاد می آورد. نه به همان شکلی که احتمالاً به دهه 60 بازگشته بودند، همانطور که جیم موریسون در مورد آن صحبت می کرد، اما افرادی مانند جورج سانتوس و لیندسی گراهام و کوین مک کارتی و افرادی که این دولت را اداره می کنند و افرادی که این دنیای تفرقه انگیز را ایجاد کردند. که امروز در آن زندگی می کنیم.»
هرچه می توان در مورد لس آنجلس گفت، این شهر عاشق پارادوکس است. فقط گالری لسآنجلس Hauser & Wirth را در نظر بگیرید که در یک نمایشگاه خودروی قدیمی در بلوار نمادین سانتا مونیکا در هالیوود غربی قرار دارد – جایی که نمای گچکاری بازسازی استعمار اسپانیا در دهه 1930 در حال حاضر فرمهای برهنه رنگارنگ و جنبشی «مردم عجیب هستند» را قاب میکند. آثار جدید هنرمند جورج کاندو.
با این حال جورج کاندو هرگز هنرمندی نبوده است که به راحتی در آن سنجاق شود. او که در سال 1957 در کنکورد، نیوهمپشایر به دنیا آمد، تاریخ هنر و تئوری موسیقی را در دانشگاه ماساچوست تحصیل کرد و سپس دهههای بعدی را در شهرهای سراسر اروپا و ایالات متحده گذراند. – با در نظر گرفتن دوران او به عنوان نوازنده باس برای گروه پانک دهه 70 The Girls – حتی یک نوع هنری واحد. کاندو در مقایسه روند خود با هنرمند بریتانیایی فرانسیس بیکن، میگوید: «وقتی یک عدد را روی میز رولت میاندازید، توپ میچرخد… و در عرض چند ثانیه، یا برنده هستید یا بازنده. و روشی که من روی این بومها رنگ میزنم، یا برد است یا باخت، و من عاشق این نوع چالش در نقاشی هستم.»
وقتی وارد فضا می شوم، به نظر می رسد صدای درام و پیانوی «مردم عجیب هستند» گروه Doors را می شنوم، در حالی که می بینم زنی با لباس فلامنکو یاقوت قرمز از کنار مردی با لباس ورزشگاه رد می شود و مانند بولداگش به ساختمانی گرافیتی تکیه داده است. کسب و کار خود را در یک شیر آب نزدیک. البته شگفتانگیز این است که این صحنه – که با نام تجاری خاص لس آنجلس از عجیبوغریب پاشنهدار است – توسط یک آنجلنو بومی نقاشی نشده است، بلکه توسط هنرمندی که اغلب با شهری که در آن زندگی میکند و در آن کار میکند مرتبط است، یعنی نیویورک نقاشی شده است. .
استیسن برگ، مدیر اجرایی گالری می گوید: زیبایی واقعی این فضا پنجره های بلوار سانتا مونیکا است. دهها هزار نفر بودند که در کنار ترافیک رانندگی میکردند یا در ترافیک گیر میکردند که قبلاً به داخل این اتومبیلهای عجیب و غریب خارجی نگاه میکردند و میدیدند، و اکنون شما این نقاشیهای زیبا را میبینید. بنابراین ما نمایش را با در نظر گرفتن آن جهتگیری کردیم.»