پوستری برای بلیک ادواردز روزهای شراب و گل رز (1962).
عکس: با حسن نیت مجموعه Everett
پوستری برای بلیک ادواردز روزهای شراب و گل رز (1962).
عکس: با حسن نیت مجموعه Everett
و بنابراین گفتگوی طولانی آغاز شد که حدود 21 سال بعد در افتتاحیه آف برادوی به اوج خود می رسد. روزهای شراب و گل رز روز دوشنبه در شرکت تئاتر آتلانتیک. (پیش نمایش در ماه مه آغاز شد.) به کارگردانی مایکل گریف (ایوان هانسن عزیز)، با موسیقی و اشعار گوتل و کتابی از لوکاس – اولین همکاری آنها پس از میدان، که اتفاقا اواخر این ماه برای یک Encores در مرکز شهر نیویورک خواهد بود! نمایش به رهبری روتی آن مایلز – نمایش ترکیبی جذاب از فرم ها را نشان می دهد: یک موزیکال 90 دقیقه ای با موسیقی اپرا که با ویرانی های اعتیاد روبه رو می شود با مستقیمی که هنوز به ندرت در تئاتر زنده دیده می شود. (اگرچه یک پروژه کاملاً متفاوت است، تولید مجموعه 2020 سفر طولانی روز به شببا تاکید بر اعتیاد مری تایرون به مواد افیونی، سال گذشته کار دستگیری در این فضا انجام داد.)
چهار سال بعد، میلر این قطعه را در یک فیلم سینمایی به کارگردانی بلیک ادواردز (با موسیقی زیبای هنری مانچینی، همکار اخیر او در صبحانه در تیفانی) و با بازی جک لمون و لی رمیک. علیرغم احتیاطهای مدیران استودیو، که به گفته لمون، نگران این بودند که هیچکس نمیخواهد «داستانی بد و وحشتناک درباره چند مست جوان را ببیند که نمیتوانند از پس آن برآیند». روزهای شراب و گل رز به یکی از پردرآمدترین فیلم های سال تبدیل شد و نامزدی اسکار را برای لمون و رمیک به دست آورد. (در پایان، فیلم تنها با بهترین آهنگ همراه شد.)