آیا تا به حال فکر کرده اید که دیدن مردی از انگلستان ادواردایی که در یک شب باشگاهی لندن در امپراتوری بوش شپردز، آکادمی بریکستون، یا کاخ کامدن شرکت می کند، چگونه خواهد بود؟ این فکر جذاب الهام بخش طراح دنزیل پاتریک، دانیل گیل، هنگام تصور مجموعه پاییز خود شد. اگرچه ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما بررسی منطق پشت ترکیب نشان می دهد که فرآیند خلاقانه گیل همیشه در خدمت هدفی متفکرانه است. او در یک پیش نمایش در استودیوی Woolwich خود گفت: “این در مورد تقاطع است.” در این مکانهای زندگی شبانه در لندن، اگر به فضای داخلی دقت کنید، میتوانید آثار پرآذینی از دورانهای گذشته را ببینید که در حال خزیدن هستند – آن متقاطع چیزی بود که ما میخواستیم آن را جشن بگیریم. زمان و سبک ممکن است تغییر کند، اما هدف نهایی یکی است: داشتن اوقاتی خوب.
این مجموعه از طریق انتخاب پارچه و سیلوئتهای آشنا، شباهتهایی بین دوران ادواردین و دهه 90 و اوایل دهه 2000 ایجاد کرد. تاپهای فنی دارای یقههای دودی و ژولیده هستند که با آرم بازتابنده برند برای جلوهای جسورانه از لباسهای ورزشی تزیین شدهاند. ژاکتهای ژاکارد با شلوارهای شیک با طرحهای گلدار آنتیک که یادآور فضای داخلی تئاتر است، به زیبایی بریده شده بودند. این شلوار که با ضربات جداشدنی در مچ پا کامل شده بود، شبح را با اشاره سر به اوایل قرن بیستم ارتقا داد. گیل با محبت از این ستها به عنوان «لباس ورزشی ادواردی» یاد کرد.
با ادامه زبان مد فراتر از دوران، کتهای ساتن بازیافتی فنی شبیه کت صبحگاهی کلاسیک بودند که با زیپهای محتاطانه و دکمههایی با دقت قرار داده شده بودند که به زیبایی در جلو پنهان شده بودند. در ادای احترام به پادشاهان و کوئینزهای مرواریدی لندن، گیل ژاکتهای بمبافکن، تاپهای شفاف و شلوارهای راسته که با ترکیبی از دکمههایی که توسط خودش و شریکش، هنرمند جیمز باسلی از اینترنت تهیه شده بود، به نمایش گذاشت. در جاهای دیگر، پیراهنهای پوپلین برشخورده با جزئیات کراواتهای نامتعارف و برشهای قلبی شکل، گزینههای بازیگوشی را ارائه میکردند – اگر فرد احساس اجبار کرد، برای هیاهو عالی است. در حالی که گیل در ابتدا در مورد هودیها مردد بود – «این خیلی ما نیستیم» – نسخههای برگشتپذیر شیک با برشهای قلب شکل که در وسط نمایش داده میشد، ارائه شدند. او توضیح داد: «قلب نماد عشق، صلح و روحیه مهمانی است.
با ترک استودیو، فکر نکردن به دو لحظه برجسته سخت بود. یکی از آن ها یک مجموعه ژاکت و شلوار سفید قابل توجه بود که از پارچه بوم بالشتکی ساخته شده بود که یادآور صندلی های قدیمی تئاتر بود و در درزهای آن پر از پارچه تشک بود. دیگری یک جامپر بافتنی بنفش بود که با روبانهای مخملی بافته شده تزئین شده بود و از الگوهای پیچیده طرحهای گلدار گلدار تقلید میکرد. هر دو محصولی از درخشش محض بودند.
گیل پس از ارائه کالکشن های قبلی خود در پاریس، تصمیم گرفته است تا برند خود را بر روی ریشه های خود در بریتانیا متمرکز کند و به نمایش باند فرودگاهی در آینده نزدیک اشاره کند. علیرغم چالشهایی که طراحان نوظهور در پی بحرانهای اقتصادی و پیامدهای کووید و برگزیت با آنها مواجه هستند، لندن فضایی ایدهآل برای گیل به نظر میرسد تا تواناییهای خلاقانهاش را آزاد کند. به خانه خوش آمدی، دنزیل پاتریک.