نیل بارت مجموعه پاییز خود را بر اساس فردیت و حس واقعیت بنا کرد. او در یک پیشنمایش در دفتر مرکزی خود، جایی که در حال فیلمبرداری لوکبوک بود، گفت: «میخواستم تا حد امکان واقعبین باشم – در مورد کارم، در مورد اینکه چگونه طراحی میکنم و چرا طراحی میکنم. این لحظه جستجوگر روح او را وادار کرد که پایه های زبانش را در نظر بگیرد و به آغاز طراحی خود در دهه 90 بازگردد.
بارت یک خیاط عالی است و این در طول زندگی حرفه ای او تغییر نکرده است. دقت خطوط، ساختار منظم و تیزی برش، هویت لباس های او را قوی و ریشه در زمان حال نگه می دارد. او توضیح داد که در این فصل او در کارنامهاش استفاده کرد و برای الهام گرفتن از قبیلههای موسیقی روی آورد، «زیرا افراد اگر به یک جامعه تعلق داشته باشند معنا پیدا میکند و موسیقی بزرگترین جمعکننده است».
در جاهای دیگر، مهارتهای خیاطی بارت در مجموعهای از پالتوهای کیمونو، بلوزهای برش خورده، پیراهنهای چرمی روکشدار، و هیبریدها (یکی دیگر از موارد مورد علاقه) بهطور کامل به نمایش گذاشته شد که استحکام تخصص او را دوباره تأیید کرد. از همان ابتدا دست نخورده باقی مانده است.
پانک و پست پانک، راک، و موج نو به عنوان پس زمینه مفهومی برای یونیفرم های مدرن مورد علاقه او بود. با این حال، انتظار هیچ چیز آرام، بیتفاوت یا تخریبی نداشته باشید. حس شورش مرتبط با برخی حرکات موسیقی از طریق رویکرد طراحی سختگیرانه و طبیعی بارت فیلتر شد. تحریفهای کوچک در اینجا و آنجا حاکی از حال و هوای شلتر بود: یک الگوی آرگیل به شیوهای مانند کورت کوبین کمی واژگون شد. کتهای چرمی مشکی رنگی از نگرش برلین-کرافتورک داشتند. و تی شرت های کنسرت راک با علائم زودیاک مزین شده بود.