پس از چندین سال آزمایش، تحقیق و توسعه توسط Rocco Iannone، شاخه مد فراری به تدریج در شبکه لوکس بالا می رود. به جای تلاش برای غلبه بر رقبای مد شناخته شده خود، به این هدف دست یافته است.
در نمایشگاه فراری میلان این هفته، ایانونه قاطعانه پذیرفت که تمرکز او در مورد مشتری مد این برند مدتی طول کشیده است. پس از چندین فصل تولید ظاهراً مد لوکس با وجود هویت قبلی فراری، ایانونه اکنون به دلیل آن طراحی خود را شکل می دهد. با توجه به اینکه این هویت به درآمد سالانه 7 میلیارد دلاری می رسد و فراری را به عنوان سریع ترین شرکت در حال رشد اینتربرند در سال 2024 به دست آورده است، این شتاب معناداری برای بهره برداری است.
این مجموعه نشان می دهد که چگونه سؤالات وجودی ارائه شده در اولین بار در سال 2021 ارائه شد – این برای چه کسی است؟ معنی آن چیست؟ – تا حد زیادی با تمرکز بر مشتریان قبلی فراری حل شده است. ایانونه فاش کرد که در سال 2025، گاراژ فراری او که بر مد متمرکز است، بر ارائه سه مرحله از این مجموعه در اطراف رویدادهای فراری-کاوالکدها و شیندیگ های F1- در موناکو، سیلورستون و آستین متمرکز خواهد شد. همچنین در خیابان مرسر در نیویورک و اولد باند در لندن افتتاحیه فروشگاه های پرچمدار جدیدی نیز وجود خواهد داشت. در یک رویداد فروشگاهی پاپ آپ در لاس وگاس که طی سه روز اخیر برگزار شد، او افزود: “ما اعداد دیوانه کننده ای دیدیم، واقعاً خوب بود.”
مانند محصولات اصلی فراری، مجموعه Iannone سریع، سکسی، تند، و کمی بیتفاوت است. هر مرحله از این مجموعه به طور گسترده نشان دهنده مکان های مداری است که در آن راه اندازی خواهند شد. خیاطی های بزرگ در بالای شهر با تافته صورتی یا آبی، چند دامن تاب دار چرم چین دار جذاب، و چند تی شرت و تی شرت پولو از نظر فنی چشمگیر در پیراهن های پیکه دسته جمعی از موارد برجسته موناکو بودند. Iannone با استفاده از برخی لباسهای بیرونی زیبا و چکشده، به مد برای Silverstone تبدیل شد، که اکنون یکی از سه رده فروش برتر برای مجموعه است. دو مورد دیگر از طریق بافتنیهای ترکیب شده با نخ اختصاصی Q-Cycle از لاستیکهای بازیافتی، و یک لباس چرمی گلولهای که مودبرد Iannone پیشنهاد میکرد که بووی از دوران استندآپ نیز به یاد میآورد، ادی مورفی نشان داده شد. بخش آستین شامل چند قطعه بسیار خشن در پارچه ابریشمی مانند پارچه ابریشمی گله دار بود که کاملاً الکسیس کلبی بود. این کیفها که در حال حاضر به معنای واقعی کلمه به خودرو مربوط میشوند، به نظر میرسیدند که براق و مجلل تجاری فراری هستند. برخی از هیبریدهای تخت کفش و باله رانندگی اسکرانچی با مارک فراری و تأکید کلکسیونی بر دستکش های رانندگی براق ناپا وجود داشت که نشان دهنده نقطه تلاقی بین راننده فراری و فراری است.
در حال حاضر، Iannone فاش کرد که حدود 50 درصد از فروش به صاحبان اتومبیل های فراری است، در حالی که نیمی دیگر احتمالاً توسط کسانی خریداری می شود که مطمئناً مایلند که یک اتومبیل داشته باشند (یا کسانی که مسافران عادی هستند). وی افزود: امروز همه می توانند مجموعه های زیبایی خلق کنند. اما اگر معنایی در اطراف مجموعه ایجاد نکنید و با جامعه خود ارتباط برقرار نکنید تا حس آن معنا را به اشتراک بگذارید، میتوانید زیباترین مجموعه را طراحی کنید، اما کار نخواهد کرد.» فراری خودروهای لوکس جریان اصلی تولید نمی کند، بنابراین نباید مد لوکس جریان اصلی را بسازد. و با انجام کارهای بیشتر Iannone در حال انجام و تنظیم دقیق، می توانید مشاهده کنید که نام تجاری جهانی شناخته شده اما بسیار خاص آن از حافظه پنهان همچنان به شتاب خود ادامه می دهد.