![تصویر ممکن است موارد زیر را شامل شود: مواد آرایشی و دئودورانت](https://assets.vogue.com/photos/6262dac50566df984a540d86/3:4/w_1280%2Cc_limit/slide_3.jpg)
چگونه در سال 2023 روال زیبایی خود را دوستدار محیط زیست کنیم؟
![تصویر ممکن است موارد زیر را شامل شود: مواد آرایشی و دئودورانت](https://assets.vogue.com/photos/6262dac50566df984a540d86/3:4/w_1280%2Cc_limit/slide_3.jpg)
“در حالی که من عاشق حمل و نقل خوب و کشف شرکت های زیبایی جدید و خاص هستم [to support]پایپر توضیح میدهد که از سال 2018، صنعت زیبایی و مراقبت شخصی تقریباً 8 میلیارد واحد بستهبندی پلاستیکی سفت و سخت ایجاد کرده است. سالیانه تنها در ایالات متحده شروع کردم به بشارت دادن در مورد کم کردن و توجه بیشتر به مصرف محصولات زیبایی مان، زیرا این حوزه ناشناخته پایداری شخصی است.
در حالی که تغییر میتواند دلهرهآور باشد، مطمئن باشید مصرفکنندهای آگاه از محیطزیست و علاقهمند به روال زیباییتان متقابل نیستند. Jhánneu، کارشناس پایداری و خالق محتوای زندگی کم زباله، توضیح میدهد: «بهعنوان کسی که همیشه زیبایی را دوست داشته، نمیخواستم از آن دست بکشم، زیرا شروع به تغییر سبک زندگی پایدارتر کردم. “بسیاری از مردم فکر می کنند که باید سبک زندگی خود را کنار بگذارند تا پایدار باشند، اما واقعاً به یافتن جایگزین های بهتر بستگی دارد.” به عنوان یک معتاد سابق خودخوانده Sephora، اشلی پایپر، متخصص سبک زندگی زیست محیطی و نویسنده کتاب یک Sh*t بدهید: خوب عمل کنید. بهتر زندگی کنید. سیاره را نجات دهید، از نزدیک می داند که می تواند – و باید – انجام شود.
در پیمایش در بازار زیبایی و مراقبت شخصی بیش از حد اشباع شده، بسته بندی باید اولین حوزه مورد توجه شما باشد. پایپر میگوید: «آنچه میخواهید به دنبال آن باشید چیزی است که دارای بستهبندی کمپوستپذیر، بهراحتی قابل بازیافت، پر کردن مجدد یا قابل استفاده مجدد باشد یا بهتر است بدون بستهبندی باشد». از نظر جایگزین های پلاستیکی، Jhánneu تمایل دارد به دنبال مواد پایدارتر و به راحتی قابل بازیافت باشد، مانند آلومینیوم، بامبو و شیشه.
«اغلب این انگیزه در هر کاری که افراد جدید انجام میدهند وجود دارد، به ویژه در زندگی پایدار، که برای انجام درست آن، باید زندگی خود را از شر همه چیزهای قدیمی، بد و پلاستیکی خلاص کنید و بیرون بروید و همه چیز را بخرید. پایپر می گوید: چیزهای جدید سازگار با محیط زیست. «این به سادگی درست نیست. در واقع، این بدتر است. من همیشه مردم را تشویق می کنم که با آنچه که دارند کار کنند.» به زبان ساده، اولین قدم برای دوستدار محیط زیستتر کردن روال زیباییتان این است: از هر چیزی که دارید استفاده کنید قبل از شما جایگزین می خرید اگر چیزی وجود دارد که نمی توانید از آن استفاده کنید، می خواهید به آن یک زندگی دوم دایره ای بدهید. پایپر توضیح میدهد: «شیوهای که ما اقلام را در پایان مفید بودنشان برای ما تخلیه میکنیم، به همان اندازه مهم است که چگونه و چه چیزی جدید به دست میآوریم. بنابراین اگر چیزی به رنگ شما نیست یا برای شما کار نمی کند، آن را در Poshmark بفروشید، آن را به گروه فیس بوک Buy Nothing در محله خود پیشنهاد دهید (آرایش، حتی لوازم آرایش استفاده شده، مانند کیک های داغ در گروه من است) یا هدیه دهید. برخی به دوستی که دوست دارد محصولات جدید خود را آزمایش کند.”
هر سال که می گذرد، بحران آب و هوا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. و مهم نیست که آنها در مواجهه با چالش های بزرگی که ما به عنوان یک جامعه با آن روبرو هستیم، چقدر کوچک به نظر می رسند، انتخاب های فردی ما اهمیت دارد. در این روحیه، یک رکن که باید در نظر بگیرید، روال زیبایی شماست. به طور خاص، آنچه میخرید، هر چند وقت یکبار آن را میخرید، و اینکه آیا در پایان استفاده شما به محل دفن زباله میرود یا خیر. این به این دلیل است که صنعت زیبایی یکی از بزرگترین آلاینده های جهان است. طبق گزارش Euromonitor International، 152.1 میلیارد واحد بسته بندی زیبایی و مراقبت شخصی تنها در سال 2018 در سراسر جهان فروخته شد که بسیاری از آنها هرگز بازیافت نمی شوند.
به گفته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، زمانی برای انتظار یا هدر دادن وجود ندارد، زیرا زنگ خطر تغییرات آب و هوایی “به شدت به صدا در آمده است”. دیویس میگوید: «افرادی که به پایداری فکر میکردند، افق زمانی طولانیتری داشتند، اما از آنجایی که تغییرات آب و هوا، تولید مواد شیمیایی سمی و بحران جهانی زبالهها همگی به سرعت شتاب گرفتهاند، حفاظت از آینده یک وظیفه فوری است!» در اینجا، سه نفر از کارشناسان پایداری نحوه انجام روتین زیبایی خود را دوستدار محیط زیست توضیح می دهند.
میا دیویس، نایب رئیس بخش پایداری و تأثیر در Credo Beauty میگوید: «از اینکه اخیراً پایداری به تمرکز اصلی محصولات مصرفی تبدیل شده است، سپاسگزارم. “پایداری در زیبایی به این معنی است که کاری که اکنون انجام می دهیم – منابعی که استخراج می کنیم، چیزهایی که می سازیم – توانایی افراد را برای انجام همین کار در آینده به خطر نمی اندازد.”