از آنجایی که آنها با بررسیهای فزایندهای مواجه شدهاند، روسای جمهور تلاش کردهاند در سالهای اخیر چنین شیوههایی را توسعه دهند. در بیانیه ای در وب سایت رسمی این تیم آمده است: “در طول تاریخ بیش از 60 ساله باشگاه، سازمان سران برای از بین بردن این تصاویر توهین آمیز و سایر اشکال تخصیص فرهنگی در مواد تبلیغاتی و ارائه روز بازی خود تلاش کرده است.” برای مثال، در سال 2014، رهبران با گروه کاری جامعه سرخپوستان آمریکایی، متشکل از “رهبران گروه های متنوعی از جوامع سرخپوستان آمریکایی در کانزاس سیتی و مناطق اطراف” گفتگو کردند. آنها با هم مجموعهای از دستورالعملها را برای ورزشکاران و هواداران Chiefs ابداع کردند تا در رویدادهای روز بازی در استادیوم Arrowhead دنبال کنند. به عنوان مثال، در حالی که یک برکت تشریفاتی طبل شروع کننده همه بازیهای خانگی است، استفاده از سر لباس در جایگاهها ممنوع شده است.
اما آیا این تغییرات کافی است؟ برای بسیاری از مردم بومی، پاسخ منفی است. در سال 2005، گزارشی از انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد که «ماسکاتهای مبتنی بر کلیشهها تأثیر مضری بر رشد هویت اجتماعی و عزت نفس جوانان دارند. [Native American] مردم.” گفته شده است که نامی مانند Chiefs اثرات بد مشابهی دارد. “[The name] این احساس ملی را تداوم می بخشد که آمریکایی های بومی شخصیت های تاریخی هستند نه جوامع زندگی با افراد واقعی که اکنون وجود دارند و اهمیت دارند. “نه خیالی، نه خیالی و نه مرده.”
این موردی است که بهویژه در سال 2024 متقاعدکننده به نظر میرسد: همین ماه گذشته، رئیسجمهور جو بیدد فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن از وزارت کشور خواسته شد تا اصلاحات نهایی را در قانون حفاظت از قبرهای بومیان آمریکا در سال 1990 انجام دهد، که اکنون موزهها و آژانسهای فدرال را ملزم میکند تا قبل از نمایش هر گونه بقایای انسانی و آثار فرهنگی از جوامع بومی، از قبایل رضایت بگیرید. (موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک را وادار کرد تا دو گالری نمایشگاهی برجسته را ببندد.) اگر بخش هنر بتواند چنین تغییراتی را ایجاد کند، تلاش می کند تا از برخورد با بومیان آمریکایی به عنوان چهره هایی از گذشته دور دست بردارد، مطمئناً یک تیم ورزشی نیز می تواند.
با این حال، روند واقعی بازنگری نام یک تیم ورزشی بزرگ پیچیده و پرهزینه است: ممکن است از 18 ماه تا دو سال طول بکشد. اقیانوس اطلس، و میلیون ها دلار هزینه دارد. (علاوه بر تعویض لباس ها و تجهیزات تیم، موضوع به روز رسانی آرم ها، کالاها، بنرها و سایر مواد بازاریابی نیز وجود دارد.)