ویدیوی تغییر شکل مو چگونه وسواس پیدا کردیم


کوتاهی موی دراماتیک لحظاتی را سپری می‌کند که بخشی از آن ناشی از خستگی پس از کووید است و موهای بلند به نظر می‌رسد یک تعهد زمانی بیش از حد است. با این حال، تا حدی افزایش استایل های کوتاه تر به دلیل افزایش ویدیوهای تغییر شکل مو است که در رسانه های اجتماعی هجوم آورده اند. هرشسون از سال 2019 ویدیوهای تایم لپس کوتاهی مو را در حساب خود ارسال کرده است. لوک می‌گوید، جای تعجب نیست که «درگیر شدن در ویدیوها بیش از 10 برابر میزان عکس‌های ثابت است». در همین حال، در TikTok، #تغییر_مو 17.9 میلیارد بازدید داشته است، در حالی که مدل #موی خنثی تر، 42.7 میلیارد بازدید فوق العاده به دست آورده است.

چه چیزی در مورد کوتاه کردن مو قانع کننده است؟ من فکر می‌کنم که ما همیشه به سمت یک تغییر و یک شگفتی کشیده می‌شویم، و رابطه‌ای منحصربه‌فرد با موهایمان داریم – این با آرایش کردن متفاوت است، زیرا نمی‌توان آن را به سادگی پاک کرد. هرشسون می‌گوید: «یک احساس خطر در ارتباط با یک خرده‌ریزی بزرگ وجود دارد. این روند خطرناک را روی فیلم ضبط کنید، و نتیجه مشتریانی است که احساس شجاعت بیشتری می کنند، زیرا ایده تغییر در دسترس تر می شود. ما در عصر «قبل از خریدن امتحان کنید» هستیم که در آن همه چیز از رستوران گرفته تا اتاق هتل را بررسی می کنیم. لوک می‌گوید: «این ویدیوها به افراد اعتماد به نفس می‌دهد تا آنچه را که می‌گیرند ببینند قبل از اینکه مرتکب شوند. در قدیم مردم از مجلات عکس می آوردند. حالا آنها می آیند و ویدیوهایی را که خودشان پست کرده اند به استایلیست های ما نشان می دهند و می گویند “من آن را می خواهم.”

برش روی فیلم همچنین به رفع این تصور کمک کرده است که مدل‌های موی خاص فقط با انواع خاصی از موها و فرم‌های صورت خاص مناسب است. اکنون یک اعتماد به نفس وجود دارد که دو دهه پیش وجود نداشت. این روزها داستان های موی فاجعه بسیار کمتری می شنوید، زیرا کنترل بسیار بیشتری در آینده وجود دارد. هرشسون می افزاید: ما در زمانی هستیم که همه چیز ممکن است. سبک های هیپ آنلاین منجر به آزمایش بیشتر شده است. همانطور که مارتا گیل، که از حساب‌های زیبایی در TikTok مراقبت می‌کند، خاطرنشان می‌کند: «آنچه که انجمن HairTok را در TikTok بسیار منحصربه‌فرد می‌کند این است که فقط مردم نیستند که به طور منفعلانه محتوای مو را تماشا می‌کنند، آنها فعالانه با تبلیغات محصولات موی مورد علاقه‌شان، به اشتراک‌گذاری هک‌ها مشارکت می‌کنند. و درمان های DIY، و حتی نشان دادن آخرین برش ها و رنگ های خود به جامعه.”

با این حال، ویدیوهای فاجعه مو دارای حافظه پنهان منحصر به فرد در TikTok هستند. براد موندو، یک آرایشگر 27 ساله نیویورکی با بیش از هشت میلیون دنبال کننده روی پلتفرم، قدم به جلو بگذارید. سریال «آرایشگر واکنش نشان می‌دهد» موندو – که او را می‌بیند که می‌خندد، اخم می‌کند و نفسش را از ترس کوتاه کردن مو در خانه و کارهای نادرست رنگ‌کردن کاربران دیگر می‌بیند – بیش از 1.3 میلیارد بازدید به‌دست آورده است. حتی برخی از بچه‌ها ویدئوهای تغییر شکل مو را صرفاً برای دریافت واکنش از Mondo روی صحنه می‌برند. در حال حاضر پرطرفدار: #SorryBradMondo، جایی که نوجوانان موهای خود را از بین می برند (چتری هایشان را به شکل V کوتاه می کنند، تکه های تصادفی را بنفش رنگ می کنند) به این امید که آرایشگر متوجه آنها شود. با 100 میلیون بازدید و تعداد زیاد، واضح است که چرا شعار خط تولید محصولات مراقبت از مو Xmondo او چنین است: «ظاهری جسورانه. صفر فیکس.»



منبع