اولین مواجهه پاییز کیسی با لامپ های تیفانی – یکی از اشیاء تزئینی مشخص از جنبش هنر نو – از تفریحات ریزشی که آنها الهام گرفته بودند بود. او با خنده میگوید: «من در دهه 90 در فلوریدا جنوبی بزرگ شدم، بنابراین معرفی من بسیار لامپهای شیشهای در پیتزا هات و اپلبیز بود. اما، حتی در انبوه ترین شکل آنها، او آنها را عمیقاً جذاب یافت: او توضیح می دهد: “من همیشه چیزهای روشن را دوست داشته ام.” “و اینها بسیار پیچیده و زیبا هستند.”
با این حال، لحظه لامپ استعاری این هنرمند ساکن میامی چندین دهه بعد به وجود آمد: طی بازدید از مجموعه نویستات موزه کوئینز، یک گالری دائمی که به چراغها و پنجرههای شیشهای رنگی لویی کامفورت تیفانی اختصاص داده شده است. چه میشد اگر کیسی آثار نمادین خود را به عنوان مرجع انتخاب میکرد و با آن سرگرم میشد؟ او رویکرد خود را اینگونه توصیف میکند: «مثل یک آهنگ پانک یا چیزی که در آن مردم سعی میکنند همزمان با هم بنوازند، و همیشه کمی دور است».
نتیجه؟ مجموعه او، “فانتزی و فانتزی های او” که تا 14 مارس در گالری خانه شهری The Future Perfect در West Village به نمایش گذاشته می شود. (اگرچه کسانی که در نمایشگاه دیزاین میامی در دسامبر امسال شرکت کردند، قبلاً از نگاهی پنهانی از کار کیسی در The Future Perfect لذت برده اند. لامپ های کیسی به جای شیشه، با پارچه، سیم و رزین ساخته شده اند و حسی بازیگوش و تقریبا روانگردان ایجاد می کنند. این پارچه یک انتخاب خاص برای مواد است: او “سه کتلت بزرگ” پر از ضایعات را از مادربزرگش که فروشنده عتیقه فروشی و عروسکساز بود به ارث برده است.