همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست

سئو خارجی سایت به تمام فعالیت‌هایی اشاره دارد که در خارج از وب سایت شما برای بهبود رتبه بندی وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو انجام می شود. این فعالیت‌ها شامل  لینک سازی خارجی، سئو محلی، شبکه های اجتماعی، برندینگ و تبلیغات می‌شود. با رعایت اصول سئو در تولید محتوا و طراحی وب‌سایت می‌توان توجه تعداد بیشتری از کاربران، به‌ویژه کاربران علاقه‌مند به موضوع فعالیت و حوزه تخصصی کسب و کار را به وب‌سایت جلب کرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، مقابله با تولید محتوای بی‌کیفیت یا کپی شده یکی از مهم‌ترین نقاط تمرکز الگوریتم‌های جدید گوگل و موتورهای جستجوی دیگر است. با کپی کردن محتوا حتی با ایجاد تغییرات جزئی در صفحه‌های مختلف وب‌سایت، اعتبار لینک میان دو صفحه تقسیم می‌شود و تمام اعتبار روی یک صفحه متمرکز نمی‌شود.

چک‌لیست سئوی داخلی سایت

اگر می خواهید وب سایت خود را از این حیث مورد بررسی قرار دهید می توانید از ابزار Google’s Mobile-Friendly Test  استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند که ببینید آیا وب سایت شما به راحتی در انواع گوشی های همراه نمایش داده می شود یا خیر. پس چند ماه ابتدایی میتوان در کنار ادامه استراتژی محتوایی از استراتژی لینک سازی و سئو خارجی نیز بهره برد. هیچ پاسخ کوتاهی برای این سوال وجود ندارد، چرا که کلمه به کلمه و سایت به سایت این میزان میتواند متفاوت باشد. مواردی مانند سختی کلمات کلیدی و رقابت آنها، مدت زمان فعال بود و اعتبار سایت و عوامل مختلف دیگری وجود دارند که میتواند در زمان رسیدن یک سایت در یک عبارت کلیدی به رتبه های بالاتر تاثیر گذار باشد. از این رو تمرکز بر روی عبارات مرتبط و موثر برای کسب و کار نکته بسیار مهمی است و از نظر من نباید زمان و هزینه کسب و کار را برای دریافت بازدید از عبارات غیر موثر تلف کرد.

از ابزار Disavow گوگل معمولا برای رفع مشکل سئو منفی که توسط رقبا انجام می شود، استفاده می کنند. اگر در کد یک لینک، عبارت Nofollow وجود نداشته باشد، این لینک فالو است. بر اساس نظر گوگل، لینک نوفالو هیچ ارزشی به وبسایتی که بک لینک می گیرد، نمی دهد اما تجربه وبمستران بخصوص در ایران چیز دیگری می گوید. 2017- گوگل، وبسایت هایی را که با تبلیغات تمام صفحه و پاپ آپ مزاحمت زیادی برای کاربران ایجاد می کردند را پنالتی کرد. 2011- گوگل، مایکروسافت و یاهو وبسایت Schema.org را برای ساختار دهی به نمایش محتوای وب تاسیس کردند. در همین سال بود که گوگل، الگوریتم پاندا را برای جلوگیری از درج محتوای ضعیف، کپی و فاقد ارزش معرفی کرد.

بعد از ایجاد استراتژی تولید محتوا، می توانید شروع به تولید محتوا نمایید. یکی دیگر از کانال‌های بازاریابی اینترنتی استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل یا گوگل ادز است. در این روش ما به گوگل پول پرداخت می کنیم تا فارغ از اینکه جایگاه سئویی سایت چگونه است، در جستجوی عبارات مورد نظر، سایت ما را در نتایج بالاتری نمایش دهد.

به عنوان مثال اگر کسب و کاری دارید که فقط در شهر خاصی (مانند قزوین)، محصول یا سرویس خاصی ارائه می کنید، می توانید از سئو محلی استفاده کنید. یا مثلا اگر رستورانی دارید که در محله خود سرویس می دهید می توانید این کار را انجام دهید. به طور کلی می توان عناصر سئو داخلی سایت را به سه دسته عنصر محتوا، برخی از عناصر HTML، برخی از عناصر معماری سایت تقسیم بندی کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

پس بهتر است درصورتی که صفحات شما، جایگاه مناسبی را کسب کرده است، به آدرس صفحات دست نزنید و یا پس از تغییر از ریدایرکت 301 استفاده نمایید. یکی از عوامل موثر در سئو سایت تاثیرگذار است از نقشه سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌باشد. نقشه سایت یا به اصطلاح سایت مپ، خزش ربات‌ها در سایت را آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال؛ هنگامی که بارگذاری صفحه برای کاربر چندین ثانیه طول می‌کشد، و یا زمانی که محتوا در گوشی موبایل یا دسکتاپ به خوبی نمایش داده نمی‌شود، کاربر صفحه را ترک می‌کند و سایت دیگری را باز کند.

  • بهترین مسیر پیشنهادی ما برای یادگیری عمیق و کاربردی سئو در همان ویدیو “نقطه صفر سئو” به صورت کامل توضیح داده شده است.
  • سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمیکنند.
  • اساس کار موتورهای جستجو در این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به کاربران خود نشان دهند.
  • شما می توانید با تمرین مداوم نکات سئو و اجرای آنها به هدف خود دست پیدا کنید.

همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست

اما مهمتر از ایجاد ارتباط، برقراری ارتباطی صمیمانه است…
بهترین راه برای ایجاد رابطه ای صمیمانه، ارائه محتوای ارزشمند و تجربه ای به یاد ماندنی است. گوگل عاشق محتواست؛ هرچه محتوای سایت شما برای گوگل و دوستان گوگل (جستجوکنندگان) جذاب تر باشد، ارتباط بین سایت شما و گوگل صمیمانه تر می شود. سلام دوست عزیز
پیشنهاد میکنیم از مطالعه کتاب سئو برای همیشه شروع کنید. پس از آن مشاهده فیلم های رایگان و مطالعه سایر کتاب ها مسیر را برای شما روشن میکند. در پایان شرکت در دوره های آموزشی میتواند سرعت و کیفیت یادگیری شما را افزایش دهد. کسانی که تمرکز خود را بر اصول سئو، تولید محتوا و پاسخ گویی به کاربران قرار دهند در این مسیر موفق خواهند بود؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال پاسخ سوالات خود هستند.

سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!

اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید شما می‌توانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزش‌های سئو موجود در سایت‌های انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید. شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبه‌های سئو صرف کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد.

هر میزان لینک وبسایت شما در کنار وبسایت های قدرتمند هم صنعت، توسط یک سایت سوم بیاید، قدرت هم استنادی برای سایت شما بیشتر شده و احتمال این که گوگل به وبسایت شما اهمیت بالاتری بدهد، بیشتر است. در 7 مارس 2017 نیز گوگل با الگوریتم فرد (Fred) و یک ماه بعد با عرضه الگوریتم EAT به مقابله با وبسایت های کم کیفیت و با تبلیغات زیاد پرداخت. سال 1998 موتور جستجو گوگل رسما معرفی شد و اولین شرکتی بود که موفق شد تبلیغات PPC را با استقبال مردم انجام دهد. یک سال بعد، شرکت های مالی بزرگ مانند Sequoia Capital روی گوگل سرمایه گذاری کردند. در سال 2000، موتور جستجوگر Teoma هم توسط یک تیم دانشگاهی در دانشگاه نیوجرسی معرفی شد. مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2022) منتشر شده‌اند.

سئو یا SEO، مخفف عبارت Search Engine Optimization است که با ترجمه فارسی می‌توان به عبارت”بهینه سازی برای موتورهای جستجو” رسید. اما آیا این تعریف درستی از سئو است؟ در ادامه با معنای دقیق این عبارت آشنا خواهیم شد. در این روش مالک کسب و کار خودش سئو را فرا گرفته و بخش مهمی از زمان و انرژی خود را صرف این کار می‌کند. کسب و کارهای نوپا که هنوز بودجه کافی و ساختار سازمانی مشخص برای سرمایه‌گذاری در حوزه سئو را ندارند معمولا از این روش استفاده می‌کنند و پس از کسب موفقیت‌های کوچک و تامین بودجه استراتژی خود را تغییر می‌دهند. تجربه کاربری؛ کلیدواژه‌ای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست. فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند.