این پروژه در طول همه گیری همه گیر توسط کارنی آریلی، فیلمساز، عکاس و یک مادر چشم نامزد بفتا تأسیس شد. او پروژه ارسال «ماما نگاه» را در اینستاگرام در سال 2021 آغاز کرد تا به روایتهای نادیده پیرامون مادری، مراقبت از خانواده و خانه بتابد. این پلتفرم در حال حاضر نزدیک به 40 هزار ارسال و 13 هزار دنبال کننده از بیش از 50 کشور در سراسر جهان دارد.
اگر خود را مادر میدانید و تصاویرتان (که از سال 2015 به بعد گرفته شدهاند) با نگاهی درونگرا به خانواده و خانهتان نگاه میکنند، تا 25 سپتامبر 2022 فرصت دارید تا کار خود را ارسال کنید!
پروژه Eye Mama، یک پلتفرم بصری جهانی که هدف آن برجسته کردن کار عکاسانی است که به عنوان مادر شناخته می شوند، اکنون در حال تبدیل شدن به یک کتاب است و به دنبال بیش از 150 عکاس است تا در آن منتشر شود.
هیئت داوران فراخوان آزاد برای ثبت نام متشکل از 10 زن حرفه ای عکاسی است: آلسیا گلاویانو (رئیس Global PhotoVogue، ایتالیا)، آلدیده دلگادو (موسس بنیاد WHOPA، ایالات متحده / کوبا)، آنا کاساس برودا (عکاس، کارگردان مشترک Hydra، مکزیک). شارلوت یونگا (عکاس، هنرمند و مادر، فرانسه/کامرون)، الینور کاروچی (عکاس برنده جایزه، اسرائیل/ایالات متحده آمریکا)، کانا تاناکا (عکاس، پروژه موسس 365، ژاپن)، کارنی آریلی (عکاس، فیلمساز نامزد بفتا و بنیانگذار Eye) پروژه ماما، اسرائیل/بریتانیا)، سارا لین (ویراستار، متصدی، موسس مجموعه تفکر بصری، مدیر سابق عکاسی، نشنال جئوگرافیک، ایالات متحده آمریکا)، اسمیتا شارما (عکاس خبرنگار، همکار TED، هند)، یانگ آنگ (عکاس، کارگردان) Reflexions 2.0، گالری موسس لو اسپیس، استرالیا/سنگاپور/ایالات متحده آمریکا).