کتاب سوم طراح و روش های کاری او را از طریق خاطرات شخصی خود زنده می کند اولین آتلیهو دوستان و همکاران نزدیک، از جمله آنا وینتور، پاتریک هورکید، آماندا هارلچ و تادائو آندو. اشیاء و آثار هنری که الهام گرفته یا مربوط به آثار لاگرفلد هستند نیز در اینجا مستند شدهاند. در نهایت، کتاب چهارم شامل جدول زمانی بیوگرافی مصور از زندگی طراح است.
در موضوع موضوعات، موضوعات کاتالوگ مکمل موضوعات نمایشگاه هستند. مقدمه بولتون و صفحاتی از رساله 1753 ویلیام هوگارث تحلیل زیبایی، که زمینه نظری نمایش را فراهم می کند، کتاب اول را تشکیل می دهد. کتاب دوم در کنار هم نقاشیهای لاگرفلد را با عکسهای سفارش داده شده از جولیا هتا، هنرمند سوئدی که بهخاطر ترکیببندی الهام گرفته از استادان قدیمی و نورپردازی حساسش شناخته شده است، نشان میدهد. ریتم های تغییر و مکرر زبان ژست طراح که از کاغذ به پارچه ترجمه شده است در سراسر نمایشگاه دنبال می شود و بسیاری از تصاویر موجود در کاتالوگ قبلاً منتشر نشده اند.
لاگرفلد یک بار در رابطه با طراحی خود به زندگی نامه خود گفت: «من یک روش کاملاً انتزاعی دارم. من این دیدگاه مفهومی را دارم و آن را به صورت سه بعدی و با تمام مشخصات فنی روی کاغذ آوردم. تخیل روشن طراح و تمایل به فانتزی مانع از عشق به چیزهای IRL نشد. او در دیوارهای بسیاری از خانهها زندگی میکرد، لباسهایش برای نگهداری اجساد بود و رویاهایش در ابعاد یک تکه کاغذ سفید بود. در این معنا، کارل لاگرفلد: خطی از زیبایی می تواند به عنوان یک نوع کار رویایی و همچنین یک اثر هنری و علمی دیده شود.