کادنا که به زودی در فیلم مارول حضور خواهد داشت پلنگ سیاه، مشکل تبعیض در صنعت فیلم را به اشتراک گذاشت. “وقتی متوجه می شوید که این موضوع برای لاتین تبارها در سراسر جهان است، شروع به رشد جامعه خود می کنید تا برای مکانی که ما می خواهیم در خارج از کشورمان اشغال کنیم بجنگیم.”
در دهه های اخیر مکزیک و آمریکای لاتین رونق طراحی را تجربه کرده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، کارلا مارتینز د سالاس با رادمن پریماک و رودی اف. وایسنبرگ – بنیانگذاران Ago Projects – و با Ana Holschneider و Ariadna García – بنیانگذاران Caralarga – در مورد رشد طراحی لاتین در جهان صحبت کرد.
از چپ به راست: Mabel Cadena، Gabriela Cartol، Valentina Collado، Ana Carbajal و Tindi Mar.
ویریدیانا.
هر چهار شرکت کننده در میزگرد به اشتراک گذاشتند که چگونه به دنبال الهام گرفتن از کار خود هستند. مار که کارش بر عدالت اجتماعی و زیست محیطی تمرکز دارد، گفت: “من می خواهم بیش از یک مدل دیده شوم، می خواهم مردم به شنیدن صدای من علاقه مند شوند.” کادنا به ما اطمینان داد که “هر یک از ما زنان در این اتاق می توانیم نمایندگی پیدا کنیم.”
بنیانگذاران Caralarga – یک کارگاه طراحی و تولید پارچه – به گفتگو پیوستند تا چگونگی تکامل پروژه خود را به اشتراک بگذارند. ما از نسلی هستیم که تشنه فرهنگ و ریشه است. در مکزیک، مردم شروع به ارزش گذاری مسائلی مانند صنعتگری کرده اند که دهه ها پیش چندان رایج نبود. اکنون ما در حال بازبینی آنچه در اینجا از نظر مواد اولیه و کار داریم، هستیم.
در جستجوی حضور بیشتر در صنعت مد، کارباجل – مدل و نویسنده – برای باز کردن فضاها در صنعت مدلینگ تلاش کرده است. من هر روز سپاسگزارم که مکزیکی، لاتین هستم و میتوانم نماینده زنانی باشم که سالها [were made to] احساس کنید جایی برای ما نیست.»
مکالمه 6: تقاطع طراحی و مد
از چپ به راست: کارلا مارتینز د سالاس، رودمن پریماک، رودی اف وایسنبرگ، آنا هولشنایدر، و آریادنا گارسیا.
ویریدیانا.
مکالمه 7: شکستن کلیشه ها
گابریلا کارتول.
ویریدیانا.
Katya Echazarreta یک نیروی واقعی برای تغییر است. مهندس برق 27 ساله که چند ماه پیش اولین زن مکزیکی الاصل شد که به فضا سفر کرد، پیامی مبنی بر پشتکار و سختکوشی به اشتراک گذاشت. Echazarreta برای ایجاد مسیر خود تلاش کرده است. «رفتن به فضا چیز بسیار خاصی بود. خوب به نظر می رسد، اما واقعیت این است که رسیدن به آنجا آسان نبود.»
پریماک به اشتراک گذاشت که «در نهایت، مکزیکیها احساس میکنند که بقیه دنیا از کاری که اینجا انجام میشود قدردانی میکنند. بسیاری از طراحان از مکزیک الهام می گیرند. پس از چندین دهه که در آن صنایع خلاق در آمریکای لاتین از استانداردهای اروپایی الهام گرفته بودند، «قانون هنر در حال تغییر است. در آمریکای لاتین، ما تأثیرات فراوانی داریم که فوق العاده هستند. به عنوان مثال، معماری مایاها،” Weissenberg گفت.