مصاحبه با ایزابل اوکورو |  ووگ
انتشار: دی 14، 1402
بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1404

مصاحبه با ایزابل اوکورو | ووگ


آ.گ: در «ساخت ابدیت»، اشاره می کنید که این اثر شامل داستان های واقعی انسانی در کنار ایده های تخیلی است. چگونه این عناصر را برای ایجاد یک روایت منسجم متعادل می کنید؟

IO: ابدیت به شدت در واقعیت ریشه دارد، به این معنا که داستان هایی که من در این دنیا می گویم یا از تجربیات زندگی من الهام گرفته شده است یا از تجربیات اطرافیانم. یکی از بهترین بخش های هنرمند بودن این است که می توانید روایت شخصی خود را به روش های واقعاً جالبی هدایت کنید. من به توسعه ابدیت همانطور که یک نویسنده به یک رمان نزدیک می شود رویکرد می کنم - آنها جهان را می سازند و لحن را تعیین می کنند، سپس تصمیم می گیرند که چه داستانی برای گفتن مهم است. با اجازه دادن به ابدیت برای نشستن آزادانه روی آونگ بین واقعیت و تخیل، به خودم فرصتی می دهم تا با جامعه ام ارتباط برقرار کنم و در عین حال تفکر آزاد و رادیکال را تشویق کنم. برقراری تعادل بین واقعیت و داستان برای من آسان است، زیرا من یک تمایز ذهنی ایجاد کرده ام که در آن واقعیت با انسانیت ذاتی جمعیت و هسته داستان هایی که می خواهم بگویم سر و کار دارد، در حالی که داستان بیشتر در شرایط فضا، ویژگی های خاص آن و زمینه ای که جمعیت در آن فضا را طی می کند.

آ.گ: اولین تک نگاری شما، «دوستان در ابدیت»، بر زندگی سیاه پوستان در سراسر دیاسپورا تمرکز دارد. چه چیزی شما را به بررسی این موضوع سوق داد، و چگونه احساس می کنید این موضوع با روایت گسترده تر «ساخت ابدیت» مرتبط است؟

آی او: می خواستم «دوستان در ابدیت» را بسازم، زیرا برای من واقعاً مهم بود که ایده هایم را به صورت فیزیکی بایگانی کنم. من به تازگی توسعه و ایده پردازی Eternity را شروع کرده بودم، و این یک پلتفرم خودساخته بود که به من اجازه می داد دیگران را از ایده ای که در اتاقم به ذهنم خطور کرده بودم متقاعد کنم. به عنوان مثال، این کتاب شامل گفتگو با دوست من، Bunmi Agusto، که او نیز یک سازنده جهان در حال توسعه "در داخل" است. در گفتگو، من و بونمی هر دو جهان بصری خود را با هم مقایسه و مقایسه کردیم و این به من آموخت که چگونه در مورد ابدیت و رویکرد خاص خود در ساختن جهان صحبت کنم.

اگرچه در آن زمان به این شکل به آن فکر نمی کردم، اما این مونوگراف اساساً مجموعه منابع شخصی من است. این کتابخانه اصلی بنیادی بصری برای ابدیت است، و برای «ساخت ابدیت»، متوجه شدم که به کتاب برمی گردم تا به تصاویری که خلق کرده ام اشاره کنم.



منبع