هنگامی که این دختر پوستر دهه شصتی در سال 1955 در 21 سالگی بوتیک بازار خود را در خیابان کینگز لندن افتتاح کرد، هیچ تصوری از این نداشت که قرار است مسیر مد را برای همیشه تغییر دهد و به چهره یک برند جهانی تبدیل شود. همه چیز از آرایش گرفته تا رختخواب. در زندگی نامه خود، Quant by Quantاو به یاد می آورد که بوتیک خود در چلسی را با “بویابیس از لباس ها و لوازم جانبی … ژاکت، روسری، کلاه، جواهرات، و چیزهای عجیب و غریب” جوراب کرده بود، تا اینکه کسالت او از سبک های پس از جنگ باعث شد او طرح های خود را خلق کند.
بیشتر از کت و شلوارهای گلدار و کتهای بارانی پی وی سی، این خود بوتیک کوانت بود که چشم انداز خرده فروشی را متحول کرد و او را به شهرتی تبدیل کرد. او نوشت: “ما می خواستیم مردم را سرگرم کنیم و همچنین به آنها بفروشیم.” بهجای نمایشهای محدودی که در دیگر مغازههای چلسی یافت میشود، کوانت ویترینهای بازار را با وسایل سوررئالیستی پر کرد: یک عکاس در حالی که از یک مانکن با لامپ فلاش عکس میگرفت، وارونه آویزان شد. مدلی با یک خرچنگ واقعی که پشت سرش پشت سرش قرار دارد. و یک هارلی دیویدسون سوار بر یک بسته طلای درخشان.
عکس: گتیکی استون/گتی ایماژ