زمانی که مک کارتنی آن چیزها را برای اولین بار طراحی کرد، او صدایی تنها بود که خواستار پایداری در صنعت مد بود که چند دهه دیگر طول می کشد تا به آن توجه شود. در دنیای جدیدی که در آن نسلهای جوان عاشق Y2K صرفاً انتظار ندارند که نوستالژیهایشان خوب به نظر برسد، بلکه انتظار دارند کار خوبی نیز انجام دهند، به نظر میرسد چیزی برای او در راه است. “این برای من بسیار آسان است، زیرا واقعاً، واقعاً من هستم. این زندگی من است.» او با اشاره به احیای آرشیوی خود گفت. اما، «تفاوت اکنون در لایه علمی بسیار مرتبط است. حالا چرم موزی است. آن موقع من چرم مصنوعی نداشتم. کفش ها از پنبه ساخته شده بودند. خیلی خوب است که بتوانیم آن را مدرن کنیم.»
این فلسفه زیربنای مجموعهای بود که نمونهای از تلاشهای مبتکرانه مک کارتنی برای مواد پایدار بود. 94 درصد از لباسها و لوازم جانبی از الیاف مسئول ساخته شدهاند، از جمله ویسکوز سازگار با جنگل، جین نخی احیاکننده، نخ بازیافتی ساخته شده از بطریهای پلاستیکی، و کیف و کفش در جایگزینهای چرمی از جمله نوع پوست موز. در عصری که به آگاهی و نوستالژی عشق مساوی می دهد، به نظر می رسد مک کارتنی در حال گذراندن یک لحظه خوب مد قدیمی است، روش آینده نگر. او با تأمل در مورد تحولات علمی خود مکث کرد: “آینده…”
منبع
از زمان نمایش در ماه اکتبر، تعداد کمی از ظاهرها در رسانه های اجتماعی به اندازه شلوارهای دوخته شده و تاپ های زنجیری که استلا مک کارتنی از روزهای اوایل دهه 2000 خود با چلوئه آورده بود، به نمایش درآمده است. نوستالژی Y2K از طریق دوربین های دوچشمی نسل جدید عالی به نظر می رسد، اما هیچ چیز مانند یک معامله واقعی به چشم نمی خورد. نماینده او در یک پیش نمایش ویدئویی از مجموعه بعدی آن برای پیش از پاییز گفت: “ما نمی توانیم 24 ساعت در نمایشگاه نگاه کنیم.” دخترم هفته آینده 16 ساله خواهد شد و بهترین چیز این بود که او می گفت: “من این را می خواهم، من این را می خواهم، من آن را می خواهم …” بالاخره اینطور شد! در نهایت، بچه من واقعاً با چیزی مشکلی ندارد.» مک کارتنی با نفس راحتی خندید.
گرفتن مهر تایید از نسل فهیمی که دخترش به آن تعلق دارد، کار بزرگی است و موجی است که ارزش سوار شدن را دارد. در این فصل، مککارتنی رویکرد خودارجاعی خود را در مجموعهای گسترش داد که نه تنها از سالهای اولیهاش، بلکه در طول دوران حرفهایاش، قطعات را برجسته کرد. او با بیان نقطه عزیمت خود گفت: “بیایید در واقع به کاری که انجام می دهم ادای احترام کنیم.” اما تلاش میکند همه چیز را به بهترین شکل تبدیل کند: حجم عالی، طول عالی.» او این مطالعه را روی کتهای پتویی قدرتمند استلا محور، لباسهای اسلیپ که از مجموعه فارغالتحصیلان او اطلاع داده شده بود، جینهای برششده دهه ۲۰۰۰ که با برشها پوشانده شده بود، و خیاطی مردانه شهوتآمیز و سکسی که ذاتی برند او بود، اعمال کرد.