در برنامه پاییز 2011، مری کاترانتزو، همانطور که خودش گفت، “چاپ چاپ را به حداکثر رساند.” اگر این مجموعه نمادین او نیست، در نزدیکی بالای آن قرار دارد، یک تور دموکراتیک از یک طراح که هنوز 20 ساله است که در آن تخم مرغ های فابرژ، گلدان های مینگ و سایر اشیاء به آثار هنری پوشیدنی تبدیل شدند. کاترانتزو پس از رسیدن به نقش جدید خود به عنوان مدیر خلاق لوازم جانبی در Bulgari – او در آوریل سال گذشته منصوب شد – اکنون به مجموعههای قبلی برند همنام خود بازمیگردد و آنها را با چشمهای چاشنیتر مرور میکند.
او در تماسی با زوم گفت: «بتوانیم به چیزی نگاه کنیم و آن را اصلاح کنیم، در خط مقدم کاری است که بولگاری انجام داده است – اختراع مجدد نمادهای آنها بارها و بارها». “ما به عنوان طراحان آنقدر مشروط هستیم که به گذشته نگاه کنیم و احساس کنیم “این کار انجام شده” و به سمت آینده حرکت کنیم. من تازه دارم احساس می کنم که کتابخانه خودم را دارم.»
یک دهه و نیم بین آن زمان تا کنون نه تنها کاترانتزو را به یک طراح برجسته تبدیل کرده است، بلکه نسل جدیدی از زنان را به وجود آورده است که در مورد لباس های او کنجکاو هستند. چیزی که امروز در مورد کار او متفاوت است، قابلیت پوشیدن آن است. شکل های سفت و شیک آن مجموعه پاییز 2011 بیانیه مهمی را در باند فرودگاه ایجاد کرد، اما احتمالاً در زندگی واقعی به سختی می توان آن را نشان داد. در اینجا، در ترکیب جدید او، دامنهای آباژور با خطوط شیکتر و روانتر، و پارچههای بخشندهتر جایگزین شدند. اگرچه برخی از آنها هنوز هم بسیار عالی هستند، اما محاسبات قیمت به ازای هر سایش مطلوب تر است. (این مواد همچنین به او اجازه داده اند تا محدوده اندازه خود را گسترش دهد، که نشانه پیشرفتی است که طراحان دیگر باید از آن سرنخ بگیرند.)
در مورد چاپ ها، Katrantzou ادعا می کند که آنها حتی بهتر از اولین بار هستند. من به برخی از چاپهایی که انجام دادهام نگاه میکنم و فکر میکنم، وای، کاردستی واقعاً عجولانه بود، زیرا همیشه برای نمایش آن بود. و ایدههای بسیار زیادی وجود داشت – ایدههای زیادی که همیشه میخواستم مطرح کنم – که گاهی این ایده بر سطح پالایشی که من در آن زمان میتوانستم به آن دست یابم اولویت داشت.» یک لباس کوکتل مخملی قرمز یاقوتی با گردنبند کریستالی ترومپ لوئیل که بدنه را تزئین می کرد نیز بسیار چشمگیر بود.