لویی ویتون به ارزش یک دهه نمایش های مقصد نیکلاس ژسکیر را در شگفتی های معماری در سراسر جهان به نمایش گذاشته است. امسال طراح اتاق Hypostyle پارک گوئل آنتونی گائودی را انتخاب کرد، سالنی مسقف که سقف های موزاییکی آن امضای گائودی است. پارک گوئل به عنوان جامعه برنامه ریزی شده در نظر گرفته شد، اما در اواسط ساخت و ساز توسط جنگ جهانی اول لغو شد و به جای آن به عنوان پارک نامگذاری شد و از آن زمان به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری بارسلون در کنار شاهکار معمار Salgrada Familia تبدیل شده است.
حال و هوای خیال انگیز پارک گوئل با کدهای دوره گرد و سفر در زمان که Ghesquière در 10 سال فعالیت خود در این برند در Vuitton ایجاد کرده است، مطابقت دارد، اما مکان کمی شبیه شاه ماهی قرمز بود. مجموعه سفرهای دریایی جدید او فقط تا جایی مدیون گائودی بود که از شخصیتهای اسپانیایی با هر نوع الهام گرفته شده بود. در یک مصاحبه قبل از نمایش، گسکیر از نقاشان بزرگ ولاسکوئز، گویا و زوربوران، فیلمساز افسانه ای لوئیس بونوئل و فیلم برنده جایزه سال 2022 توسط رودریگو سوروگوین نام برد. به عنوان Bestasو همچنین جام آتی آمریکا در بارسلونا که ویتون اسپانسر اصلی آن است.
گسکیر گفت: «میخواستم به مکانی که هستیم احترام بگذارم. من دوست دارم که این کشور به نوعی زمینهسازی و سختگیری را القا میکند، و در عین حال درباره آزادی است، درباره جوانی است، به نوعی در مورد اسراف است.»
این فشار کشیدن در این مجموعه انجام شد، که با رژه ای از ظاهری خاص و عمدتاً خنثی آغاز شد که همه با کلاه های گاچو حصیری و سایه های مسابقه ای آینه ای پوشیده شده بودند. Ghesquière گفت که خروجی های اول و سوم بر اساس وارئوس سنتی ملوان – به یقه های پهن آنها توجه کنید – اما شانه های پهن و شکل مثلث وارونه آنها به همان اندازه از شبح های دهه 1980 دوران جوانی او وام گرفته شده است. او گفت: “این کاملاً آراسته است، هیچ چیز عادی در آن وجود ندارد.” با این حال، در پایان، سختگیری خیاطهای ژوپه و لباسهای کت او جای خود را به لباسهای جذاب دامنها و شلوارهای ابریشمی داد، چینهای ابریشمی کیاروسکوروی آنها به سمت استادان اسپانیایی که او اشاره میکرد سر تکان میداد. لباس اولترامارین یک لباس حبابی یک آستین بسیار زیبا بود.
در این بین، او لباسهای اسبی مانند چکمههای سواری براق و جودهپور با سرآستینهای عمیق از خز مصنوعی را پیشنهاد داد، و روی خالهای پولکا و قلابها به کار میرفت، اگرچه هیچ چیزی به اندازه لباس فلامنکو رایج نبود. هیچ اشاره ای به کریستوبال بالنسیاگا نیز وجود ندارد. اگرچه او بزرگترین طراح اسپانیا بود و گیسکیر تقریباً یک دهه و نیم این خانه را رهبری کرد، اما این فصل را بسته است. به گفته او، در عوض، یک دامن توری سفید متلاشی شده با قلاب های سیمی به سبک همکار طراح اسپانیایی پاکو رابان بازسازی شد. (دوست Ghesquière، Julien Dossena، که در حال حاضر Rabanne را طراحی می کند، در کنار دوست مشترک آنها، طراح Natacha Ramsay-Levi، و LV A-listers مانند جنیفر کانلی، رجینا کینگ و سوفی ترنر در بین تماشاگران بود.)
آزمایشهای دیگر، مانند لباسهای ابریشمی و پشمی که او در آب جوش فرو میبرد، و فقط پشم را کوچک میکرد، نسبت به رویکرد فرآیندمحور و ترجیح خود ژسکویر برای سطوح کار شده، مدیون محیطبندی بود. یکی از چیزهایی که Ghesquière و Gaudi به طور قطع به اشتراک می گذارند، استعداد برای جسوران است.