روی جلد مجله پاییز 2024 Labelhood، مدلی است که ژاکت خاکستری به اندازه اوبر، تفسیری از تانگ ژوانگ سنتی، پوشیده شده با الگوی گل چینی پیچیده با نقرهدوزی پوشیده شده است. همین قطعه را میتوان در نمایشگاه عنوان Labelhood در موزه هنر راکباند مشاهده کرد و پنجشنبه گذشته نمایشگاه AO Yes پاییز 2024 را به پایان رساند.
هر SHFW، Labelhood، انکوباتور طراح مستقل، میزبان یک جشنواره هنر و فرهنگ در کنار تقویم فرعی نمایش خود است که در چتر بزرگتر هفته مد قرار دارد. ویترین Labelhoood شامل همه چیز از غرفههای خرید گرفته تا غرفههای غذا و نوشیدنی، به همراه چند نمایشگاه موضوعی است که در موزه کنار نمایشگاه طراحانشان میزبانی میشود. موضوع اصلی جشنواره در این فصل «بازگشت به اصالت» بود.
پس از همهگیری، درخشانترین استعدادهای مد چین دوباره ریشههای خود را در آغوش گرفتند و به آنها یک چرخش «معاصر» – به تعبیر غربی – بخشیدند، و بازار محلی به سرعت از آن استقبال کرد. روندی که با اشارههای ظریف به سنت چینی در لباسهای آماده آغاز شد، از آن زمان به سبک کاملاً خود تبدیل شد و به یک پیشنهاد تجاری سودآور در منطقه و فراتر از آن تبدیل شد. AO Yes از آستین وانگ و یانگسون لیو یکی از برچسب های نوظهور در حال حاضر در خط مقدم این موج است.
در سال 2022 توسط وانگ، سردبیر سابق مد در ووگ چین، و لیو، فارغالتحصیل از کالج مد بونکای توکیو، AO Yes فرهنگ شرق و زیباییشناسی سنتی آن را بررسی میکند تا آنها را از طریق یک لنز پیشرفته و مدرن ارزیابی کند. برای پاییز، وانگ و لیو ایده خرد را در نظر گرفتند و به طور خاص به کلمه Sensei نگاه کردند. افتخار آسیای شرقی به معنای «معلم» است و برای اشاره به افراد دارای اقتدار یا کسانی که به سطح معینی از موفقیت دست یافته اند، استفاده می شود. طراحان در یک بازدید از نمایشگاه گفتند: «این مجموعه درباره روشنفکران مدرن است. آنها گفتند: “آنها کسانی هستند که ما سنسی می نامیم.”
وانگ و لیو یک ژاکت دو سینه تیز را با شلوارهای گشاد ساخته شده از کت و شلوارهای پشمی و استخوان شاه ماهی، که با ژاکاردهای چینی سرسبز آستر شده بودند و برای تاکید بر ادغام نساجی ظرافت شرق-مقابل-غرب به کار رفته بودند، برش زدند. آنها نیم روسریهای حاشیهای را در بدنه ژاکتها و لباسها میپوشیدند و از تصاویر خوشنویسی امضای وانگ بهعنوان بازنمایی بصری از سنسیهای معاصر خود استفاده میکردند. سیلوئت مشخص آنها، ترکیبی از یک تانگ ژوانگ و یک دامن چین دار، در اینجا به صورت یک کت مد شده و روی شورت کوتاه و یک پیراهن سفید برای مردان و زنان پوشیده شده است. بخشهای مساوی سکسی و مغزی بود، همانطور که غلافهای دوخته شده با یقههای بلند و شانههای کیمونو، که جذابیتی معادل یک لباس بادی ژولیده را برای ساپیوسکسوالهای امروزی به همراه داشت.