راه راه ها و الگوهای اینکا در بافتنی های روشن گنجانیده شد. از یک لباس ماکسی ساده با یقه چوگان و راه راههای متنوع در سایههای قرمز، نارنجی، یاسی و قهوهای شکلاتی گرفته تا یک لباس بدنه با ترکیبی از راهراه و الگوهای هندسی. با تاپ پیچ خورده و منگوله هایی که پایین دامن را احاطه کرده است، بیش از همه اشتیاق اورتیز را به منسوجات نشان می دهد. منگوله ها، همراه با جزئیات دیگری مانند تزئینات سکه های طلا، پومپوم ها و مهره ها، از سنت غنی صنایع دستی اینکاها الهام گرفته شده است. اورتیز همچنین مستقیماً با جوامع محلی مانند زنان اهل آمازون Eperara Siapidara (کیف های بافته شده) و صنعتگران Wounaan (جواهرات) کار می کند.
چاپ های او مثل همیشه درخشان و جسورانه بود. درختان نخل، پرندگان انتزاعی و سایر اشکال ارگانیک همه در یک پالت رنگی درخشان از زمرد، قهوه ای، آبی و نارنجی پرواز کردند. یک کت نخی برنزه از جلو کلاسیک به نظر می رسید، اما پشت آن منظره جنگلی به شدت گلدوزی شده بود. مطمئناً قطعه مقاومت مجموعه است.
منبع
الهام بخش آندها در تکههای گلدوزی شده با الگوهای هندسی، مانند یک ژاکت بلند زیبای قرمز، سیاه و سفید که با چرم وگان قهوهای مایل به زرد تزئین شده بود، یا تاپ چوگان بریده شده آبی، مشکی و سفید و دامن کتانی مشابه مشهود بود. . دامنهای روکش، که اورتیز در طولهای مختلف میسازد، آیتمهای کلیدی طراح هستند، و او آنها را پوشیده شده توسط خودش یا روی لباسها و تونیکها نشان میدهد تا به مشتریانش کمد لباس همهکارهتری ارائه دهد. کمربندهای گلدوزی شده هندسی ضخیم روی همه چیز از کت گرفته تا لباس هایی با بریدگی کمر نشان داده شده است. او که خیلی عملی فکر می کرد، گفت: «اگر زنان از بریدگی ها خوششان نمی آید، کمربند آن را می پوشاند.
یوهانا اورتیز برای کلکسیون قبل از پاییز خود به کوه های آند رفت. اورتیز از استودیوی خود در کالی توضیح داد: «ما همیشه بر مناطق استوایی و کلمبیا تمرکز کردهایم. «این مجموعه شروع شد [by thinking] در مورد اینکاها، و انفجار رنگ و راه راه، بافتنی ها و موادی که این اجداد داشتند، و ما سعی کردیم آنها را به زبان جدیدی قرار دهیم.