مهمانان هنگام ورود به نمایشگاه پاییز 2024 دیون لی با تعجب پرسیدند: “آیا این بالاترین نمایش مدی بود که تا به حال در شانگهای انجام شده است؟” ارائه نیمه غافلگیرکننده (در ادامه در مورد آن بیشتر) در طبقه 100 مرکز مالی شانگهای، یکی از بلندترین ساختمان های چین برگزار شد.
پس از جشن گرفتن یک دهه نمایش در هفته مد نیویورک، لی می خواست ریتم نمایش های پر اکتان، بزرگتر و بلندتر را که ما از او انتظار داشتیم بشکند. طرح اولیه این بود که مجموعه را در نیویورک در محیطی صمیمیتر نشان دهیم. شاید در فضای فروشگاه آینده او در خیابان مرسر که به دلیل مشکلات لجستیکی متوقف شده است. اما پایان سال گذشته آنقدر شلوغ و شلوغ بود که واقعیت تمرکز روی چیزی شبیه به این بود [a show] برای فوریه، درست بعد از کریسمس، غیر واقعی بود. درست در آن ماه دسامبر، او افتتاحیه فروشگاهی را در میامی در جریان هنر بازل جشن گرفت، سپس از یک پرچمدار جدید استرالیایی در ملبورن رونمایی کرد. او افزود: «چیزی باید ارائه می شد. او گفت که با ده سال زیر کمربند خود، این اعتماد به نفس پیدا کرد که از یک فصل NYFW رد شود و به جای دیگری نگاه کند.
لی خود را به عنوان یکی از موفق ترین صادرات مد استرالیا تثبیت کرده است، و حضور او در ایالت غیرقابل انکار است (تیلور سویفت را در یکی از کرست های بافتنی خود در سوپر باول ببینید). طراح سفری به چین در سال 2020 برای دیدار با خریداران و خرده فروشان خود برنامه ریزی کرده بود، اما با شروع همه گیری این سفر لغو شد. با راه اندازی یک کپسول سال نو قمری در شانگهای در اوایل سال جاری، ایده بازدید مجدد از این طرح و فعال سازی در شهر به وجود آمد. اگرچه بسیاری از برندهای غربی مایلند با رویدادهای بی شماری از مهمانی ها گرفته تا نمایشگاه ها، خود را در چین نشان دهند. لی می خواست به جای تبدیل شدن به پاورقی در یک فصل شلوغ، علامتی بگذارد.
و به این ترتیب درست در همان ساعت طلایی، نقوش ستاره و آتش لی در این فصل در آسمان به تصویر کشیده شد، در حالی که مدلها از رصدخانه تمام شیشهای عبور میکردند، که با نمایی پانوراما از خط افق خیرهکننده شانگهای قاب میشد. قرار دادن چنین عناصر آسمانی در برابر آسمان یک سرندیپی خالص بود، اما این تنها چیزی است که لی در اینجا به شانس واگذار کرده است. این یک گردش خوب و دقیق برای طراح بود.
طبق معمول، لی در این فصل از یک مفهوم منحصر به فرد استفاده کرد – شعله – و آن را در انبوهی از جعل های متقاعدکننده ارائه کرد. لی توضیح داد: “این نمادی از خلقت و نابودی است.” این مجموعه با یک برگردان متقاطع به شکل ستاره شروع شد، سپس به تفسیری از موتیف شعله رفت. چاپ شده روی لباسهای کراواتدار، با توریهای پیچیده (که یکی از آنها به دقت منجوق شده بود)، و روی شلوار جین گشاد پرینت شده بود. لی کتهای خز مصنوعی رنگآمیزی کرد – یکی از مدلهای او شبیه یک گلوله آتشین واقعی در باند فرودگاه بود – و شعلههای آتش را روی کتهای چرمیاش و روی لباسهای محافظی که بهعنوان زرههای تزئینی استفاده میکرد تا با سیلوئتهای پرزرق و برق خود در تضاد باشد، برجسته میکرد.
نمایش لی خارج از برنامه بود و تا اوایل این هفته بدون اعلام قبلی برگزار شده بود. هیچ انگیزه پنهانی دیگری برای این مخفی کاری وجود نداشت جز اینکه لی و تیمش سر به زیر بودند تا این شاهکار را به پایان برسانند. نیازی به گفتن نیست که انجام دادند. در جمع او هیجان و کنجکاوی یکسانی وجود داشت که بسیاری از آنها لباس های برند را به تن داشتند. شهر در دیون لی سر تا پا خوب به نظر می رسد، و شانگهای نیز مطمئناً در لی خوب به نظر می رسد.