صفوف 65 نفره الهههای مدرن – که هر کدام با لباسهای خود تا کف زمین پوشیده شدهاند – فضایی بصری آرام را در باند کریستین دیور ایجاد کردند. برای ماریا گرازیا چویری، سادگی قدرتمند دوران باستان یونان و روم -فرهنگ باستانی که او در رم در میان آنها پرورش یافت- را با افکار او در مورد اینکه چگونه “کلاسیکیسم” را می توان برای همیشه از طریق مد لباس دیور مرتبط کرد، گرد هم آورد.
البته “کلاسیک” در خانه کریستین دیور اهمیت دیگری دارد. برداشت چیوری از میراث کت و شلوار دیور نیز نقش اصلی را ایفا کرد. او با گذاشتن ژاکتها روی دامنهای بلند و لباسهای همسان، آن را تجلیل کرد. جایگزینی رسمی انجام شده با حس شیک و مدرن و بی سن و سال.
به راحتی می توان تصور کرد که چگونه این مجموعه – بزرگ و در عین حال ساده، مدرن و در عین حال مفصل، سبک و در عین حال قابل توجه – برای مشتریان مد لباس در هر فرهنگی که دیور در آن جای پایی دارد جذاب خواهد بود. این به این دلیل است که چیوری خستگی ناپذیر تکالیف خود را انجام داده است. سفرهایی که او در چند سال گذشته در سراسر کشورها و قارهها انجام داده، بسیار گیجکننده بوده است. این نمایش ممکن است در پاریس برگزار شود، اما این قدرت را خواهد داشت که با زنان در سراسر جهان صحبت کند.
از یک طرف مینیمالیسم بکر وجود داشت – شنل های مجسمه ای و یادبود. لباس هایی با چین های عمودی که ستون های دوریک را بازتاب می دهند. صف های تمیز و طولانی تونیک های معماری. و از سوی دیگر، شیفتهای ظریف جلیقهای، لباسهای پورهمانند، توری طلاکاریشده، گلدوزیهای مشبک و لبههای ظریف مهرههای مروارید.