سه کد کاواتا برای برچسب Setchu ایجاد کرده است. یک: فرهنگ ظریف ژاپنی مینیمالیسم و لباس های جاودانه. دو: عملکردی که از وسواس ماهیگیری او ناشی می شود (“من نمی خواهم مرزهای سبکی بین زندگی شهری و زندگی در فضای باز داشته باشم”). سه: پیشینه منحصر به فرد خیاطی Savile Row. او گفت: “اما دلیل اینکه من در ایتالیا هستم این است که این کشور بهترین کشور برای ساخت یک لباس زیبا است.”
کاواتا که در کیوتو متولد شد، سفرهای زیادی داشته است. بین سفرهایش به چهار گوشه جهان، او در لندن، پاریس و نیویورک زندگی کرده است و اکنون در میلان مستقر است، جایی که اولین مجموعه خود را در فوریه 2021 راه اندازی کرد. ستچو در ژاپنی به معنای “سازش” یا “تلفیقی از” است. فرهنگ های مختلف. این واژه ای است که در قرن نوزدهم ابداع شد، زمانی که ژاپن پس از تقریبا 200 سال انزوا، مرزهای خود را به روی غرب باز کرد. کاواتا گفت: «مثل این است که همهگیری نه دو سال بلکه 200 سال طول بکشد. وقتی ژاپنی ها از خواب بیدار شدند، وحشت کردند، اما در نهایت راهی برای سازگاری با فرهنگ غربی پیدا کردند و آن را در فرهنگ خود ادغام کردند. سازش کلمه بدی نیست، بلکه راهی برای همزیستی است.»
مقصد مورد علاقه او برای ماهیگیری گابن آفریقا است. او در پیش نمایشی از مجموعه بهاری خود به شوخی گفت: «رسیدن به آنجا یک کار روزانه است. «شما سه بار پرواز را عوض می کنید، سه ساعت با ماشین سوار می شوید، سپس چهار ساعت با قایق. شما نمی توانید یک چمدان بزرگ با خود ببرید. اما من دوست دارم شبیه گوستاو فون اشنباخ، شخصیت اصلی فیلم ویسکونتی، شیک به نظر برسم مرگ در ونیز که با 20 تنه سفر کرد. بدون چرخ.”
از آنجایی که کت و شلوارهای تویید با دمای گابن سازگاری ندارند، او چیزی را طراحی کرد که او اوریگامی مینامد، یک کت بلیزر دو سینه که به طرز بیعیب و نقصی برش خورده است و طبق قوانین طنزی که با کار روی Savile Row در H.Huntsman & Sons آموخته است. کاواتا سخت آن را از پارچه بی وزن و با کیفیت ایتالیایی ساخته بود که چین های جلویی دائمی را حفظ می کرد. حتی اگر در منطقهای دورافتاده از گابن، نیوزلند، مغولستان، یا سنگال هستید (همه مقاصد ماهیگیری که او به آنها سفر کرده است) و میز اتو در دسترس نیست، ژاکت همچنان بینقص به نظر میرسد. عملکردی اما شیک، ظاهراً بهترین تاکسیدو ماهیگیری است که تا کنون ساخته شده است.
ساتوشی کاواتا، بنیانگذار لیبل Setchu و برنده جایزه LVMH امسال، یک طراح ژاپنی با جذابیت و علاقه است. او فاقد التزام است. اشتیاق او ماهیگیری است و معمولاً این کار را با پوشیدن کت و شلوار برای بچه ها انجام می دهد. “چرا که نه؟” او درخواست کرد.
میتوانید یک لباس جدید ستچو بخرید که با لباس قدیمی ترکیب میشود و تبدیل به جهش یک تجسم قبلی میشود. کاواتا نه به ریتم دیوانه وار شوهای مد اعتقاد دارد و نه به طراحی یک مجموعه جدید در هر فصل. «لباسهای من مانند یک خانواده آیفون است – یک، دو، سه. کم کم آنها را به روز می کنم.»