این نمایشگاه لباس مردانه Fendi بهار 2025 اولین مجموعه صدمین سالگرد این برند را نشان داد: در آن، Silvia Venturini Fendi پیامهای متعددی را درباره گذشته، حال و آینده خانه منتقل کرد. او گفت: “من عمیقاً در بایگانی ها غواصی کرده ام و می خواستم در مورد رمزها و نمادها صحبت کنم.” یک تاج خانه جدید دارای چهار بخش در سپر هرالدیک خود بود. سه مورد از آنها حاوی لوگوی Double-F طراحی شده توسط کارل لاگرفلد، خط قدیمی قدیمی پکن، و یک سنجاب به عنوان اشاره به چیزی بود که یکی از بنیانگذاران Edoardo Fendi از همسرش (و مادربزرگ سیلویا) ادل مشاهده می کرد: اینکه او “به همان اندازه مشغول بود”. مثل یک سنجاب.» بخش آخر حاوی تصویری دو چهره از ژانوس، خدای رومی گذار از آنچه بوده است به آنچه که قرار است بیاید – و موتیف دیگری که از منبع آرشیو تهیه شده توسط لاگرفلد در طول سالیان متمادی حضورش در اینجا استفاده شده است. ونتورینی فندی گفت: «من میخواستم یک نشان طراحی کنم، زیرا فکر میکنم وقتی 100 سال از داستان خود را دارید، بخشی از این باشگاه هستید، مثلاً از افرادی که قوانین مد ایتالیایی را تغییر دادهاند و چیزی را به آن شکل میدهند. امروز است.”
لبههای تاج و دوخت در میان مجموعه، دوخت قوی سلریا بود که توسط بنیانگذار فندی از تکنیکهای سراجی رومی استفاده شد و در اولین کالاهای چرمی آنها گنجانده شد. این بخیه به صورت چک روی یک کت چرمی قهوهای نقش بسته بود، روی یک چک پاستلی به آرامی گازدار پوشانده شد، روی جین منبت کاری شد، یا بهعنوان یک نوار ژاکارد درج شد. جای تعجب نیست که روی کیف هایی از جمله یک باگت زیپ دار که در سراسر بدن پوشیده شده بود و نسخه جدیدی از طرح ساخته شده در صفحه شطرنج از بریدگی های چرمی که به ناچار توسط سلریا به هم وصل شده بودند نیز دیده می شد.
تصور فندی از عضویت در خانه خانواده اش به او الهام بخش شد تا به اشکال مختلف وابستگی به باشگاه اشاره کند، از جمله پیراهن فوتبال فندی بافتنی (همچنین اشاره ای به چمدان فندی استفاده شده توسط تیم ملی ایتالیا در یورو 1984) و راگبی. پیراهنهایی با خطوط بزرگ پکن. کراوات های باشگاهی و ژاکت های کریکت نیز وجود داشت. به نظر میرسید که بسیاری از لباسها ریشه در فرمهای کاملاً کلاسیک لباس مردانه قرن بیستم داشته باشند – چک برای مدل کردن بلوزهای گلف تقریباً شبیه پدر استفاده میشد – اما یک براندازی پیشرونده اغلب از طریق لمسهای حسی و جزئیات اعمال میشد. برای مثال، در پیراهنهای نیمهدکمهای دندهباف و جیر یا هنلیهای فوقسبک، دکمهها یک خط را بهطور مورب به زیر بغل چپ میکشیدند تا بهطور معمول به سمت پایین: «من میخواستم شانه را آزاد کنم».