این ادای احترام که در مکان هنری Spazio Maiocchi به صحنه رفت، به عنوان یک تجربه همهجانبه چند رشته ای، با نتیجه ای از نصب، اجراهای زنده، نمایشگاه ها و ویدئوها توسط آلسیو آسکاری، مدیر خلاق اسپازیو مایوچی طراحی شد. این فضا به نوعی کلوپ متا کشور ضدفرهنگی به نام انجمن ضربان اسب گوچی تبدیل شد، جایی که آثار هنری 10 هنرمند پیشرو، که عمدتاً با تصاویر دیجیتال یا تولید شده توسط هوش مصنوعی کار میکردند، نمادهای Horsebit، گیره فلزی را دوباره تفسیر کردند. افسار اسب که یکی از معروف ترین دال های گوچی است. در اینجا شکل گرفت و به یک الگوی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی بر روی موکت دیوار به دیوار ضخیم که اتاق ها را فرش کرده بود، پیچ خورد. تاب خورده به سینتیک تحریف شده در بافت یک مجموعه جین. یا به عنوان یک گرافیک تقریبا غیرقابل کشف در چک های کلاسیک کت و شلوار پشمی شاهزاده ولز نفوذ می کند.
به عنوان یک اینستالیشن هنری در کنار قطعات سفارش داده شده برای نمایشگاه، نماهایی از مجموعه بهاره گوچی بر روی مانکنهای اتاقی که کاملاً توسط تصویرساز استرالیایی اد دیویس کاغذدیواری شده بود، نمایش داده شد که نقوش کلاژ آن نیز بر روی یک ابریشم بزرگ بولینگ/اسکیتباز تکرار شده بود. گروه در سرتاسر مجموعه، ارجاعات به آرشیوها ساده شده و به شکل شبح های تقویت شده ارائه می شد. هر دو خیاطی و قطعات ورزشی دارای نسبت های تقویت شده بودند، در حالی که ساختار کلاسیک را حفظ کردند.
یک عمل متعادل کننده بین گذشته و آینده آشکار بود. از یک طرف، کت و شلوارهای سه تکه طناب دار ساده شده و به نسخه های برش تیز و تریم تبدیل شدند، که فقط اندکی با شکل های دراز کت بلیزر، کوتاه شدن آستین ها و سرآستین ها، و احیای شلوارهای بوتکات دهه 70 تازه شده بودند. از سوی دیگر، جریانی از ابتکارات تکنیکی ابداعی در سطوح پوششدهیشده اپتیکال لباس کار/هیبریدهای اسپرت قابل مشاهده بود، جایی که لوگوی GG بهصورت دیجیتالی به یک جلوه لعاب تغییر داده شده بود، یا با لیزر بر روی چرم جینمانند چاپ میشد، یا به شکلی رندر میشد. بافت سه بعدی اسفنجی. به همان اندازه بینظیر یک مجموعه هودی/شلوارکی با سایز مایع براق بود که پارچه آن با نخهای فلزی نقرهای بافته شده بود و آن را تغییر شکل میداد و انعطافپذیر میکرد. یک ژاکت جین شسته که داخل شلوار گشاد قرار گرفته بود با کاشیهای آینهای ریز پوشیده شده بود که نور را مانند یک توپ دیسکو پوشیدنی میشکند.
آثار هنری نمایش داده شده در سراسر سایت، دگردیسی Horsebit را جشن گرفتند. یکی از جذابترین آنها از نظر بصری، اتاق خواب خزدار هنرمند سوئیسی سیلوی فلوری در سال 1998 بود که با یک کفش آویزان پاشنه مربعی Horsebit با چرم قرمز رنگ از نمایشگاه پاییز 1995 گوچی تام فورد پوشیده شده بود. میز چوبی لوبیایی شکل سورئالیستی که توسط مجسمهساز آمریکایی پیتر پتر ساخته شده بود، با ماکتهایی از پاهای شیک تا زانو پوشیده شده با شلوارهای بوتکات گوچی و کفشهای کفش راحتی Horsebit در سبکهای مختلف بالا گرفته شد. این رویداد سرگرمکننده و هنری طنزآمیز، قطعاً اشتها را برای ورود مدیر خلاق جدید ساباتو د سارنو، که قرار است در ماه سپتامبر برگزار میشود، باز کند.
Gucci Horsebit Loafer که توسط Aldo Gucci در سال 1953 ساخته شد، 70 سال از عمر آن می گذرد، اما به نظر می رسد هنوز وضعیت خوبی دارد. برای جشن گرفتن سالگرد نقطه عطف، خانه در اولین روز از هفته مد مردانه میلان، جشنی شاد و باحال برگزار کرد.