ساختن یک برند حول هویت فرهنگی می تواند خطرناک باشد. Kartik Kumra پس از اولین حضور خود در باند فرودگاه در هفته مد پاریس، در یک قرار نمایشگاه در حال و هوای انعکاسی بود.
زمانی که کومرا در سال 2020 پژوهش Kartik را راهاندازی کرد که در آن زمان پژوهش Karu نام داشت، در دانشگاه پنسیلوانیا فارغالتحصیل اقتصاد بود. ایده آن زمان این بود که قطعاتی را که با مشارکت یا برجسته ساختن صنعت هند ساخته شده بودند، ارائه دهد. برندهای دیگری، به ویژه ایالتی، در فضای زیبایی شناختی یکسان وجود داشتند، اما کومرا، که در دهلی متولد شد، می توانست چیز واقعی را ارائه دهد. اینها کپی منسوجات سنتی کانتا یا گلدوزی های هندی نبودند، که در دهه گذشته در بین لباس های مردانه لوکس و معاصر رایج شده اند. آنها از منبع آمده اند. کومرا گفت: “هر چیزی که اینجا می بینید در فرآیند تولید پارچه برق ندارد.” هر پارچه ای که می بینید توسط شخص متفاوتی تولید می شود. من همه این افراد را در واتس اپ خود دارم.”
کومرا در نیمه نهایی جایزه LVMH 2023 بود و در ژانویه به تقویم رسمی لباس مردانه هفته مد پاریس پیوست. اولین نمایش باند او در این فصل با ارائه دنبال شد. Kartik Research اکنون در 52 در، از جمله آقای پورتر، SSENSE، بازار خیابان دوور پاریس و سلفریج موجود است. برای کسی که یک برچسب بر اساس غریزه به جای ارتباطات صنعتی ساخته است، کومرا برای خودش خیلی خوب عمل می کند.
“من یک علاقهمند بودم، دوباره میفروشم و چه چیز دیگری، و وقتی بیشتر به عنوان یک طرفدار وارد DSM میشدم، مشاهدات اصلی من این بود که چرا برند هندی اینجا وجود ندارد؟” کومرا کسب و کار خود را به آرامی اما با قصد انجام داد. او گفت که بهار 2025 هفتمین مجموعه او است، “اما چهارمین فصل مناسب”. او روی دو مجموعه در سال به اضافه دو کپسول اختصاصی آقای پورتر کار می کند. او به خاطر تناسبات آرام و ظاهر بی عیب و نقصش، طرفداران زیادی پیدا کرده است، به ویژه در ایالت نیویورک. اینها انواع لباسها هستند – مد آهسته، ساختهشده بهصورت دستنگرانه، پیچیده اما نه پرمدعا، و، اجازه دهید با آن روبرو شویم، با پیشینهای خوب – که لباسهای مردانه در دنیا (و اینترنت) به دنبال آنها میگردند.
کومرا گفت، آنچه با رشد کسب و کار او از دوران دانشگاهش تغییر کرده است، احساس مسئولیت اوست. پس از ارائه در ژانویه، او به عنوان یک کارآفرین جوان به یک شام با وزرای کابینه هند دعوت شد. این شب باعث تامل در خود شد: “وقتی من یک برند کوچک بودم هیچ فشار واقعی وجود نداشت، اما ما تنها برند هندی در این پلتفرم هستیم.” “مسئولیت این است که شاید در داستان سرایی ما چندان عاشقانه نباشیم.” تا کنون مسیر پژوهش Kartik شامل تیراندازی به کتابهای نگاه در کاخهای رویایی و «وارد شدن به طوایف هند» بوده است، اما کومرا اکنون میفهمد که اگرچه فرهنگ او با هویت و برچسباش جداییناپذیر است، اما میتواند با تفسیر آن نیز گستردهتر باشد. و به تصویر کشیدن، به ویژه هنگامی که نام تجاری او در سطح جهانی به رشد خود ادامه می دهد. او گفت: «این بار خیلی به عکاسان مستند، لباسهای صنعتگران محلی نگاه کردم و زیارتهای مذهبی را مطالعه کردم.